Sokan nem is sejtitek, hogy egy Google Ads kampánykezelésre fókuszáló együttműködés “Megbízott oldalán” mennyi és milyen munka kell ahhoz, hogy az online ügyfélszerzés sikeres legyen!? Ez az írás ezt a témát boncolgatja, csapjunk is bele:
 
Amikor vállalkozásod életében eljön az idő, hogy komolyabb Google Ads (AdWords) hirdetés-futtatásba kezdj, akkor nyilván egy megfelelő ügynökség megkeresése az első lépés. Arról korábban már írtunk, hogy milyen szakmai normák alapján érdemes kiválasztani az ügynökséget, viszont a Google adatai szerint a mai napig sajnos a legmeghatározóbb tényező az ár Közép-Kelet-Európában, így Magyarországon is:
 
Hogyan választanak Google Ads ügynökséget

Forrás: Google

 
Természetesen tudjuk, hogy a vállalkozói szektor igen árérzékeny, de ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy általában ők azok, akik a legnagyobb nyomást igyekeznek gyakorolni az ügynökségre, vagy szakértőre annak érdekében, hogy a legtöbbet dolgozzanak a kampányaikon és a legjobb eredményeket érjék el minél gyorsabban. (Itt meg is jegyeznénk, hogy véleményünk és tapasztalatunk szerint konstruktív együttműködést helyettesítő presszionálás nem segít az eredmények javulásában, sőt általában ellenkezőleg hat az együttműködésre, így a megtérülésre is.)
 
Időnként, amikor kiadunk egy árajánlatot Google Ads menedzsmentre, olyan visszajelzést kapunk a leendő partnertől, hogy „Mi kerül ennyibe, mikor más 40-50.000 Ft-ért is vállalja a kampánykezelést!?”. Ennél a résznél feltennénk egy kérdést számodra: Te is azt gondolod, hogy havi néhány 10.000 Ft-ért elvégezhető a kampányok építése, optimalizálása, és a weboldalad hatékonyságának folyamatos növelése úgy, hogy valóban a legrövidebb úton ROI+ legyen a beruházás és az is maradjon az együttműködés alatt? Szerintünk nem.
 
Kicsit másként megfogalmazva a kérdést: Számodra mennyit ér meg, hogy a vállalkozásod fellendüljön és egyre több és több profit realizálódjon benne? (Itt nyugodtan gondolj bele, hogy mennyi minden változik ekkor: magasabb fizetések, több osztalék, jobb életminőség, kevesebb stressz és pszichés betegség, több örömteli pillanat… stb.).
 
Kering egy történet Pablo Picassóról, akihez egyszer odament egy nő a parkban, és megkérte, hogy fesse meg a portréját. A festő egy pillanatig tanulmányozta, majd egyetlen ecsetvonással tökéletes portrét készített róla.

− Egyetlen ecsetvonással sikerült megragadnia a belső, igaz lényegemet. Bámulatos! Mennyivel tartozom?
− Ötezer dollárral – felelte Picasso.
− Tessék? Hogy kérhet ennyit? Hiszen alig néhány másodpercbe telt elkészítenie a képet!
− Nem, asszonyom. Az egész életembe, és még néhány másodpercbe.

Sajnos sok esetben azt nézik az emberek, hogy mekkora pillanatnyi erőfeszítésbe kerül egy feladat elvégzése, nem pedig azt, hogy az mennyit is ér valójában, illetve, hogy milyen tudás és tapasztalat áradat van amögött, hogy a munka, abban a formában (ideálisan) elkészüljön. A probléma végső soron az, hogy nehezen fizetünk a tudásért és a megszerzett ismeretekért. Sajnos általános tapasztalat, hogy jobban elfogadja a megrendelő azt, ha valaki a fizikai síkon megdolgozik a pénzéért, mint azt, ha valaki tudás alapú, kevésbé látványos, de annál fontosabb munkát végez. *
 

Lássunk egy általános szituációt kampánykezelésre vonatkozóan:

 
Ideális esetben megbízóinkkal a közös munka mindig az induló konzultációkkal kezdődik. Ezt követően minimum egy-két napot igénybe vesz a webhely ergonómiai elemzése, aminek a végén egy 5-15 oldalas dokumentum kerül elkészítésre. – Ugye miért terelnénk látogatottságot a weboldaladra, ha arról lepattannak a felhasználók és nem teljesítik azt az üzleti célt, ami végett a webhely maga is létrejött?!
 
Ma már egy valamire való online marketing szakértő tudja, hogy a Google Ads optimalizálás túlnyúlik a hirdetői fiókon és a webhellyel is mindig foglalkozni kell, sőt akár a teljes értékesítési folyamattal is! Látjuk, tudjuk, hogy néha duplázódik, néha ötszöröződik, néha tízszereződik a konverziók száma, ha közösen stratégiát tudunk alkotni és a weboldal ergonómiai és technikai rendbetételével is foglalkozunk. 
 
Ezt követi a mérések beállítása ami még jó pár munkaóra, konzultáció a fejlesztővel, grafikussal… Majd a brief alapján a kampányépítés következik. Ilyenkor kialakításra kerül a teljes fiókstruktúra, ami minimum 5-10 de akár több tíz, extrém esetben több száz keresési kampányból, 2-3 fajta remarketing kampányból és egyéb branding, vagy konverzió fókuszú kampányból, Youtube, esetleg Google Ads béta hirdetési lehetőségből áll. (Ráadásul most már – 2019 nyarától – a Shopping kampányok is elérhetőek, amelyek létrehozása sok-sok konzultációt, majd “üzemelő állapotban” jelentősebb büdzsét igényelnek.) Ezt, ha összeadom, akkor máris minimum 10-15 kampányról beszélünk, bennük 40-80 hirdetéscsoporttal. (Ez még akkor is igaz, ha csupán néhány terméket, vagy szolgáltatást szeretnél meghirdetni.)
 
Az induló munkaórák száma a startig eléri az egy heti mennyiséget minimum, majd ezt követően jön a folyamatos önálló optimalizálása a kampányoknak és a weboldalnak, A/B tesztek… stb.. Ezt a havi menedzsment díj fedezi. Ebben a havidíjban még benne van a kommunikáció, az új kampányok építése, módosítása igény szerint, – mert ugye változik a szortiment, az akciók, új szolgáltatások jönnek-mennek és még sok minden más is lehet –  némi tanácsadás és számos egyéb menet közben felmerülő apró dolog és problémamegoldás is.
 
Most akkor megint megkérdezzem: Szerinted havi 40-50.000 Ft-ért elvégezhető a Google Ads kampányok építése, optimalizálása, és a weboldalad hatékonyságának a növelése? – Ekkora összegért ma már egy segédmunkás áll veled szóba maximum 1 napig *, de a fogorvosnál is 1 óra alatt otthagyod ezt az összeget, sőt! Teljes nyugalommal ki merjük jelenteni, hogy 2019-ben aki az egész kampánymenedzsmentet és a teljes egyéb tanácsadást havi 100.000 Ft alatt bevállalja, ott valami nem stimmel, illetve nem fog stimmelni az együttműködés során.
 
Jó tanács: Az olcsó ajánlatoktól menekülj, mert valószínűleg hamar rájössz, hogy csak a pénzed elégetése történik (+ mi van az elmaradt haszonnal) és ilyenkor szokták az egyébként jó potenciállal rendelkező vállalkozások azt mondani, hogy a Goolge Ads csak a Google-nek éri meg. Pedig csak annyi történt, hogy nem a megfelelő szakértőt választották. Olcsó húsnak híg leve – ugye már halottad?
 
* Engedjetek meg egy személyes hozzászólást: Édesapám tavaly, 2018-ban egy napra kért meg egy segédmunkást, hogy segítsen neki sódert lapátolni és 45.000-ot kért érte!

Árazási modell:

14 év tapasztalata alapján kétféle árazási modell van, ami mindenkinek jó lehet:
  1. A kezelt költés bizonyos százaléka (általában 15-20%), de minimum x Ft.
  2. Fix díj + a kezelt költés kisebb százaléka (10-12%)
Ez a két modell az, amikor az ügynökség motiválva van arra, hogy olyan megtérülő megoldást hozzon létre számodra, ami után azt kérdezed, hogy mennyit tudok még költeni ennyire jó megtérülés mellett. Így nyersz Te, nyer a Google és többet keres az ügynökség is: win-win-win (Ha most arra gondolsz, hogy ilyenkor abban érdekelt az ügynökség, hogy égesse a pénzedet, akkor még nem dolgoztál komoly kampányokkal és normális etikájú ügynökséggel! Kicsit személyesebben: ezen a szinten nem arra gyúrunk, hogy lehúzzunk 1-2 hónapig, hanem hogy 5-10 évig sikeresen együttműködjünk. A lehúzás kérdéskört hagyd meg a kontároknak!)
 
 
Ha tetszett a bejegyzés és felkeltettük az érdeklődésed, akkor kérj tőlünk egy ajánlatot kampánykezelésre, vagy tanácsadásra, hiszen nem kerül semmibe. Ezt követően gyorsan felvesszük veled a kapcsolatot, hogy átbeszéljük a részletet, ha szükséges.