A Google Shopping a Google kereső termék ár-összehasonlító szolgáltatása. Magyarországon 2019 nyarán került bevezetésre mint hirdetési forma. A keresési (csak szöveget megjelenítő) hirdetésekkel szemben a Shopping hirdetésekben megjelenik a termék neve, a termék képe és ára, továbbá a webáruház neve és akár a szállítási költségek is. Az ilyen típusú hirdetések nagy előnye, hogy a termékekről már azelőtt informálódhatnak a felhasználók, hogy rákattintanak a hirdetésre, valamint egyszerűen összehasonlíthatják a különböző cégek termékeit és árait.
A webáruházak szempontjából szintén előnyös, hogy nemcsak fizetett Shopping megjelenésekre van lehetőség, ugyanis 2020 év végén a Google hazánkban is bevezette az ingyenes megjelenési lehetőséget a Google Shopping szolgáltatásban.
Hol jelennek meg a Shopping hirdetések?
A Shopping-hirdetések esetén a rendszer a Merchant Center szolgáltatásban nyilvántartott termékadatok – nem pedig a kulcsszavak – alapján határozza meg, hogy hol és hogyan jelenjenek meg a hirdetések.
A Shopping hirdetésekkel a következő helyeken találkozhatunk az interneten:
- a Google Kereső Shopping lapján
- a Google Keresőben, asztali számítógépen a a keresési találatok mellett, mobil eszközön a keresési hirdetések felett.
- a Google Képek fülön
- a Google keresési partnerek oldalain (ha a kampány beállításai engedélyezik a keresési partnereket)
- a Google Display Hálózaton, amely magában foglalja a YouTube, a Gmail és a Google Discover szolgáltatást.