PPC Média és a Google

2011, 2013

A PPC Média 2011 óta hivatalos Google Partner és 2013 óta kiemelt Google Ads ügynökség. 2022-ig, vagyis az új Google Partnes Program bevezetéséig Magyarországon körülbelül 30 Premier Google Partner létezett, és közülük egy maréknyi kiemelt támogatást kapott Google-től, többek közt a Google Ads bétákon keresztül. Ezek az ügynökségek a legnagyobbak és ő náluk jönnek létre a legjobb referenciák, a legmenőbb case study-k. Ebbe a szűk csoportba tartozunk mi is.

2015

2015-ben részt vettünk a Google által meghirdetett Ready to Rock ügynökségek közti versenyen. Ezt az 1 éven át tartó kihívást megnyertük és 2016-ban Berlinben átvettük a serleget. Ezzel mi lettünk azok, akik a legtöbb akvizíciót gyűjtötték be, és általuk a legtöbb költést kezelték 2015-ben. Büszkék vagyunk az elért sikerre, hiszen 1 teljes év munkája van benne!

2015

2015-ben hivatalosak voltunk az ún. Agency Titans nevű rendezvényre. Összesen 5 ügynökség vett részt Magyarországról ezen az eseményen, ami egy exkluzív nemzetközi üzleti képzés volt, melyet a Google központi csapata fejlesztett ki annak érdekében, hogy segítsék a fejlődni gyorsan képes partnereinket abban, hogy minél többet hozhassanak ki a munkájukból. A tréning során lehetőségünk volt megismerni rengeteg nemzetközi példát, esettanulmányt, együtt dolgozhattunk más országok ügynökségeivel, és egymástól tanulva fejlődhettünk. Az előadók között Googlerek, business coachok és ügynökségi szakértők egyaránt voltak.

2015-2016

Meghívást kaptunk az Agency Leadership elnevezésű programba.
A tréning fő célja az volt, hogy a legjobban teljesítő 6 magyar piacvezető Ügynökségi Partnert támogassa a Google, elsősorban üzletviteli és stratégiai szempontok alapján.
Betekinthettünk többek közt a Stratégiai tervezés, a Sales, a HR, a Marketing, az Ajánlattétel és Ártárgyalás, a Pénzügy valamint az Ügyfélkapcsolati témakörökbe és azok nemzetközileg elismert modelljeibe. Ezek alapján beépíthettük azokat a jelenlegi működési struktúránkba, illetve a megszerzett tudással segíteni tudjuk partnereink működését is.

2016

2016-tól minden évben részt veszünk a Google gyakornoki programjában mentorként. Szívünkön viseljük az új PPC-s generáció kinevelését, hiszen saját bőrünkön érezzük, hogy milyen kevés igazán jó szakember van a piacon. Hogy a mentorprogram se legyen unalmas, minden évben 5-6 fős csapatok éles feladatot kapnak, ahol egy vállalkozás teljes online marketingjét kell felépíteni és szakmai zsűri dönt az eredményekről. 2016-ban 2. helyezést értünk el csapatunkkal (éppen lemaradva az első helyről), 2017-ben viszont elhoztuk a győzteseknek járó serleget!

2017

2017 nyarán a Google gyakornoki programban mentorált csapatunk győzelme után a hazai piacon elsőként teljesítettük mind az 5 beszerezhető vállalati specializációhoz szükséges feltételeket, így tettünk megbízóink számára tanúbizonyságot szakmai hozzáértésünkről. Erről árulkodik a Premier Google Partner jelvény alatti 5 kis ikon.

2018

A Google meghívására 2018 nyarán részt vettünk – számos más esemény mellet – az év legnagyobb és legemlékezetesebb Google rendezvényén San José-ban (California, USA), ahonnan a legújabb innovációkat és újításokat hoztuk el nektek és közvetítettünk számotokra a Facebook oldalunkon. Ezt a felfoghatatlan mennyiségű információt hazatérve az Egyesült Államokból elkezdtük a hétköznapokban beépíteni partnereink kampányaiba és már várjuk a 2019-es Google Marketing Live-ot, valószínű lesz ismét néhány bejelentés, ami felforgatja a PPC szakmát, megint :\)

2019

Ebben az évben is sok minden történt, ami a Google-höz köthető: részt vettünk rendezvényeken, oktatásokon, itthon és külföldön is egyaránt. Viszont emlékeinkben leginkább az él, amikor a „Guglis” Peti kicsit megkésve, próbálta megtalálni új irodánk bejáratát sikertelenül, ezért a tárgyalónk ablakán bemászva csatlakozott egy meetingre hozzánk! Mondanunk sem kell, hogy rekeszizmainknak tetszett a hatásos belépő :)) (Igen, azaz az ablak a képen!)

2020

Alig kezdődött el a 2020-as év, máris elindult a Google két új programja, amelyekre mi is kaptunk meghívást. Az egyik ilyen lehetőség a Digital Champions HU 2020, ami egy egy hónapig tartó „train the trainer” program, ahol Smart Bidding szakértőket oktat a Google. A másik pedig a Digital Executive Essentials Program, ami egy 6 hónapos képzési program ügynökségi vezetőknek és tehetségeknek. Örömünkre szolgál, hogy kiemelt ügynökségként a Google számít ránk és mi is számíthatunk rájuk!

2021

Bár a Covid-19 miatt a személyes jelenlétet igénylő rendezvények és oktatások elmaradtak, de a háttérben számos online eseménnyel támogatta a Google a kiemelt partnereit, így minket is. Az „Exclusive Lead Gen updates and insights” program keretein belül betekintést nyertünk a legújabb ügyfélszerzési technikákba, és emellett az EMEA Product Kickoff programon keresztül megkaptuk azokhoz az új eszközökhöz (Ads béták) tartozó képzést, amelyeket a következő időszakban kíván bevezetni a Google. Ezeken felül 2022-ben pedig egy 8 hónapos képzést kapnak a CEE régió kiválasztott ügynökségei – mi is – a Tech Evolution Agency Program keretein belül. A cél, hogy képesek legyünk partnereink technológiai és stratégiai működését újragondolni ezzel segítve őket trendek követésében és céljaik elérésében.

2022

2022 február 2.-án végre élesítette a Google az új Google Partners programot, amely bevezetését a felbolydult gazdasági környezett végett már másfél-két éve halogattak. Ennek köszönhetően a szakmailag és költési volumenben kimagaslóan teljesítő ügynökségek jobban meg tudják különböztetni magukat a többiektől. Számokban ez azt jelenti, hogy a nagyságrendileg 400 magyarországi ügynökség és „one man show” közül csupán a top 3%, azaz nagyjából 12-en kapták meg a kiemelt státuszt, az előzőnél sokkal szigorúbb követelményrendszer alapján, míg korábban ez a szám 30-40 körül mozgott. Büszkeség számunkra, hogy a PPC Média az új követelményrendszer szerint is kiemelt Goolge partner!

Kezdetektől napjainkig

Az elmúlt években aktívan részt vettünk a Google hazai és nemzetközi eseményein, rendezvényein, oktatásain és társadalmi felelősségvállalásunk keretein belül edukáljuk a KKV szektort annak érdekében, hogy egyre nagyobb üzleti sikereket érjenek el. Igyekszünk felnyitni mindenki szemét, hogy szubjektivitást ma már az adat alapú analitikus gondolkozásmódnak kell felváltania.