Mi az a konverzió? Hogyan mérjük, és mire használjuk ezt az online marketing mutatót?
Konverzióról akkor beszélünk, amikor egy olyan üzleti cél teljesül, amely a vállalkozás szempontjából értékes, fontos.
Megkülönböztethetünk makro- és mikrokonverziókat. Makrokonverziónak minősül például e-kereskedelmi weboldalak esetén a vásárlás, vagy szolgáltatások esetén ajánlatkérés, de mérhetünk mikrokonverziókat is mint a hírlevélre történő feliratkozás, kupon letöltés vagy egy kiemelt oldal megtekintése stb. A mikrokonverziókat gyakran nevezik Lead-nek is.
A konverziók mérése ma már elengedhetetlen, ha online kampányt indítunk, és kézzelfogható eredményt szeretnénk kapni. Enélkül a hirdetések, kulcsszavak, célzások optimalizálása stb. nem tud megvalósulni!
Hogyan mérhető?
A konverziómérés sokféleképpen történhet. Rendelkezésünkre állnak ingyenes eszközök mint a Google Analytics, ahol beállíthatunk úgynevezett Célokat, aminek segítségével nyomon követhetjük a weboldalunk üzleti céljait. A webshopok esetén fejlesztők közreműködése szükséges az e-kereskedelem beállításához, vagyis hogy lássunk e-kereskedelmi adatokat Analyticsben pl: milyen terméket vásároltak a webshopban, mennyit és milyen értékben.
Amennyiben Google Ads kampányokat futtatunk, és szeretnénk konverziót mérni, a Google Ads fiókban létrehozott konverziókövető kódot el kell helyeznünk a köszönő oldalba. Aki Facebookon hirdet, annak érdemes a Facebook konverziókövetést is beállítania. Ehhez a fiókban létre kell hoznia egy konverziós pixelkódot, amit integrálnia kell szintén a köszönő oldalba.
Mire jó a konverziómérés?
A konverzió mérése lehetővé teszi, hogy a kampányok teljesítményét elemezni tudjuk és növeljük a hatékonyságot. Az eredmények alapján döntéseket hozhatunk, hogy melyik kampány, melyik hirdetésszöveg vagy kreatív stb. éri meg nekünk és melyik nem.