Mi az a remarketing? Hogyan működik, és hogyan használhatod sikeresen?
A remarketing olyan hirdetési megoldás, amelynek köszönhetően újra elérhetjük azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldalunkon.
Hogyan működik?
Mérőkódokat kell elhelyezni az oldalakba, amiket ha megtekint a látogató, akkor meg lesz címkézve, és ha legközelebb netezik ugyanabban a böngészőben vagy ugyanazzal a felhasználói fiókkal belépve, akkor számára megjeleníthetünk remarketing hirdetést. A remarketing működéséhez szükségünk van remarketing listákra.
A remarketinglista tulajdonképpen olyan cookie-gyűjtemény, amely felsorolja azokat az embereket, akik már meglátogatták a webhelyet. A remarketing lista készítése többféleképpen is végbe mehet.
- Google Analyticsben (amennyiben Universal Analytics kódot használsz) bekapcsolod a Hirdetői funkciók aktiválását, valamint összekötöd az Analytics és Google Ads fiókodat, akkor automatikusan létrejön egy lista az összes látogatóra. Ez a remarketing lista csak a Display hálózaton történő hirdetésre alkalmas.
- Google Ads-ben létrehozott Remarketing címkét helyezünk el a webhely minden oldalába, majd erre a listára célozva létrehozhatunk Keresési és Display kampányokat.
- Már Facebookon is készíthetünk Remarketing kampányt, ehhez a Facebook remarketing címkéjét is el kell helyeznünk minden oldalban.
A remarketing listákat URL alapján definiálhatjuk, a listákkal halmazműveleteket végezhetünk, vagyis összeadhatóak és egymásból kivonhatóak.
Hogyan használd sikeresen a remarketinget? Milyen megoldásokat alkalmazhatunk?
- Visszacsalogahatjuk azon látogatóinkat akár valamilyen kedvezménnyel, akik nem konvertáltak az oldalunkon.
- Amelyik termék/szolgáltatás iránt érdeklődött a látogató, azzal kapcsolatos hirdetés jelenítünk meg neki.
- Upsell és cross-sell technikákat is bevethetünk. Keresztértékesítés céllal visszahívhatjuk azokat a látogatókat, akik például korábban vásároltak náluk telefont, a remarketing hirdetésben kínálhatunk neki tokot vagy más kiegészítőt.
- A remarketing listán szereplő emberekhez hasonló közösségnek is hirdethetünk, azaz olyanoknak, akik hasonló demográfiai és érdeklődési körrel rendelkeznek, mint a weboldalad látogatói.
Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra