Hogyan válasszam ki a megfelelő Goolge Ads ügynökséget? Így:

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog

Újonnan érkező ügyfeleink rendre beszámolnak arról, hogy milyen nehéz volt számukra kiválasztani a leendő Google Ads ügynökséget, illetve Google Ads szakértőt. Ennek oka részben az, hogy nem rendelkeznek a kiválasztásoz szükséges tudással, vagy az, hogy korábban már megégették magukat pedig azt hitték anno, hogy jó helyre teszik le a voksukat.

Az alapvető kérdés: Hogyan válasszak Google Ads – korábbi nevén AdWords – kampánykezelő partnert? 

Tapasztalatunk alapján az esetek túlnyomó többségében csak az anyagiak, vagyis a kampánykezelés ára befolyásolja a döntést (azért Trabant és Mercédesz között is van különbség annak ellenére, hogy mindkettő autó, ahogyan két kampánykezelés között is), vagy esetleg egy kis emberi szimpátia is megfűszerezi a meg nem alapozott döntést. Éppen ezért igyekszem néhány pontban összegyűjteni azokat a gondolatokat amelyekkel segíthetek kiszűrni a veszélyes, kontár partnereket.

De mielőtt nekivágnánk:
Kinek van szüksége Google Ads ügynökségre? 

  • Akinek nincs ideje foglalkozni vele
  • Aki elégedetlen a kampányok megtérülésével
  • Aki egyáltalán nem ért a kampánykezeléshez és nem akar egy önerőből felépített veszteséges kampányt indítani. Bár sokan próbálkoznak, meg is fizetik a tanulópénzt rendre, mert ezzel nem csak az idejüket, nem csak a havi Google Ads költésüket, hanem az esetlegesen elmaradt hasznot, végső soron vállalkozásuk fejlődését kockáztatják.

Kérdés:
Mekkora költéstől érdemes profikat bevonni? 

Nem jó exact számokat mondani erre, mert minden kampány más. De ha mégis, akkor azt mondanám, hogy napi 5000 Ft költés felett érdemes olyan emberrel megnézetni, akár csak audit szinten a hirdetői fiókot, akinek már van tapasztalata. Napi 10.000 Ft felett pedig már választhatunk egy profi ügynökséget. Fontos észben tartani, hogy egy profi 300.000 Ft-os büdzséből már annyi pluszt tud kihozni nagyságrendileg, mintha egy amatőr kezelne 1.000.000 Ft-os büdzsét.

Az ideális költésről egyébként írtunk egy külön bejegyzést: Az optimális havi Google Ads büdzsé

Ha ezek után úgy gondolod, hogy igen, nekem szükségem van egy profi kampánykezelő partnerre, akkor itt egy jó checklist, hogy mit vegyél figyelembe a kiválasztásakor:

1, Google partner

Az egyik legfontosabb dolog megvizsgálni, hogy hivatalos Google Partner-e a kiszemelt ügynökség! Manapság Magyarországon 400 db regisztrált ügynökség van a Google-nél, ebből kb. 80-90 elérte a Google Partner státuszt. Ez az ügynökségi titulust és a hozzá tartozó Partner logót csak azok az ügynökségek használhatják, ahol legalább egy minősített (vizsgázott) Google Ads szakértő dolgozik, valamint az elmúlt 90 nap alatt legalább 10.000 USD AdWords költést kezeltek, tehát aktívak. Ezt bizonyítandó, hogy a Google Partner logót a honlapján kattinthatóvá kell tenni, és a Google akkreditációs oldalára kell mutatnia a linknek! Figyelem, nem elég, ha csak kiteszik a webhelyükre, át kell tudnod róla kattintani a hivatalos oldalra. Láttam nem egy-két olyan oldalt, ahol csak a lelopott logót simán kirakták link nélkül. Ez gyanakvásra adhat okot!

A PPC Média Google Partner


Valahogy így: Kattints rá a képre!

2, Szakértők száma

Szintén fontos, hogy lehetőleg ne egy szakértőre jusson 80 ügyfél. Ezt ugyancsak az akkreditálós oldalon lehet ellenőrizni, mivel itt láthatod azt is, hogy pillanatnyilag hány vizsgával ellátott Google Ads szakértővel rendelkezik a kiszemelt ügynökség. (A vizsgákat évente meg kell ismételni, így tényleg mindig naprakész tudással rendelkeznek azok, akik megszerzik az egyéni minősítést. ~ Azért ma már könnyen le lehet vizsgázni egy kis leleményességgel sajnos…)

3, Tapasztalat

Egyszerű a kérdés: Mennyi ideje foglalkoznak, vagy foglalkozik a jövendőbeli specialistád Google kampányok kezelésével? És ez nemcsak a tapasztalat miatt fontos, hanem mert 10-15 éves múlt esetén már kialakulnak olyan Google-kapcsolatok, amelyek olajozottabbá teszik a Google-el való együttműködést. Tapasztalatból mondjuk, hogy ez az esetlegesen felmerülő problémák megoldásánál sokat segíthet!

4, Referencia

Mondani bármit lehet, de a weboldalon feltüntetett referenciákban is lehet füllenteni. Viszont bizonyos mennyiségű referencia megléte felett már nem kell talán annyira gyanakodnunk, hogy esetleg nem volna valós az állítás. Egyébként mi ezt úgy oldottuk meg azon túl, hogy egy egész menüpontot szenteltünk kategóriákba rendezve a referenciáknak, kitettük a főoldalunkra pár ügyfelünk véleményét NÉVVEL és a vállalkozás megjelölésével és konkrét esettanulmányokat is létrehoztunk már, valamint elkészítettük többek közt ezt a videót is:

https://youtube.com/watch?v=IVslN2oF1AA%3Fautoplay%3D0%26rel%3D0

Ha több ehhez hasonló videót szeretnél látni, akkor látogass el Youtube csatornánkra!

5, Premier Google Ads ügynökség-e?

Egyáltalán nem elhanyagolható kérdés egy ügynökség esetében, hogy Premier ügynökség-e? Magyarországon egyszerre tudomásunk szerint 30 ilyen ügynökség van, így ez egy biztosíték számodra, hogy kimagasló(bb) szakmai háttérrel, több vizsgázott munkavállalóval és komoly Google Ads költéssel rendelkezik a kiszemelt Google partner. 2016 júliusától a Google hivatalosan is kommunikálja ezzel a piros jelvénnyel, hogy mely ügynökségek érték el a premier státuszt. Számos szigorú feltételnek kell megfelelni, mint például minimum 2 vizsgázott szakértővel kell az ügynökségnek rendelkeznie és legalább 30.000 USD költést kell kezelni havonta. Ha minden kritériumnak eleget tesz egy ügynökség, akkor megkapja ezt a jelvényt:


Vagyis ez a mi jelvényünk, nem mindenkié ilyen! 2017 nyarán elsőként az országban nekünk sikerült megszerezni az összes vállalati specializációt, ami a mai napig csak 1 ügynökségnek sikerült rajtunk kívül – a 400-ból nem olyan rossz arány 😉 . Ezek a Google Ads-en belüli területek mutatják meg, hogy mely témákban feleltünk meg még az extra kritériumoknak is.

A Videohirdetési szakvizsga volt az utolsó az 5-ből 🙂

6, Hozzáférés

Érdekes kérdés, hogy kap-e hozzáférést a Google Ads fiókhoz az ügyfél. Ez alapjaiban növelheti meg a kialakuló bizalmat, illetve rengetheti meg azt. Többször már, hogy más ügynökségektől érkező partnereink még csak nem is kaptak hozzáférést fiókjukhoz. Sőt olyan szituáció is derült már ki egy Google Ads audit során, hogy havi kiszámlázott költésből éveken át az ügynökségnél „ragadt” a számlaérték 75%-a, és csak 25% ment a hirdetésekre. Persze ez extrém, de ilyet is láttunk már.

FYI: A Google harmadik felekre vonatkozó irányelvei szerint, ha szerződésben nem szabályozza a két fél, hogy kié az Ads fiók, úgy az az ügyfélé, aki végső soron fizet érte és nem az ügynökségé.

7, Riportálás

Szintén az imént említett előírás kötelezi az ügynökségeket, hogy havonta egyszer írásban kapjon minden ügyfél tájékoztatást a havi eredményekről. Nálunk ez egy saját fejlesztésű Google Ads API-val készül, ahol szöveges értékelést is kap az ügyfelünk, de van arra is mód, hogy Google Data Studio segítségével tájékozódjon a pillanatnyi kampányeredményekről az ügyfelünk, szóval választhatsz, ha minket választasz. 🙂

8, Kontakt

Egyszer egy partnerünk első kérdése az volt, hogy ugye fel tudunk hívni titeket?! Nem értettük a kérdést > természetesen igen. Később kiderült számunkra is, hogy sokan, általában „dobozos csomagokra” előfizetett hirdetők panaszkodnak, hogy jó esetben kapnak egy dedikált email címet a központi helyett és azon tudnak kommunikálni szakértőjükkel. De sajnos valamikor épp szabadságon van… Ez bizony kínos lehet: Mi történik, ha épp pénteken leáll a szerver és napi 50.000 Ft-os költéssel ketyegnek a hirdetéseid?!

9, Kontaktszemélyek száma

Az előző gondolatot tovább görgetve mindenki rájöhet, hogy érdemes olyan ügynökséget választani, ahol legalább ketten foglalkoznak majd a kampányaiddal és weboldalad optimalizálásával. Hiába a telefonos elérhetőség, ha a telefon kikapcsolva az asztalon marad a szabadság/betegség alatt. Ha teheted, akkor kerüld a „One man show”-t, mert rizikós.

10, Publikáció, előadás

Egy komolyabb szakértőt hívnak állandóan: Konferenciákon ad elő, újságcikkeket – interjúkat készítenek vele, oktat, ahogyan mi is.

11, Iparági tapasztalat

Sokan felteszik ezt a kérdést: Foglalkoztatok már hozzánk hasonló profilú vállalkozással? 

Sok esetben igen a válasz, olykor pedig nem! Nincs egyértelműen jó megoldás. Megesett, hogy a kedves „Tiszánál nagyobb-méretű folyó” ingatlanokat reklámozó társaság feltette ezt a kérdést és amikor a válasz az volt, hogy igen, van aktív tapasztalatunk ingatlanforgalmazók terén, akkor azonnal megállt a kommunikáció és faképnél hagytak. (Személyes véleményem szerint én örülnék, ha nem rajtam és az én pénztálcám terhére kísérletezné ki az ügynökség az iparágam AdWords-sajátosságait, lehetőségeit.) Ugyanakkor valaki meg azt mondja, hogy két konkuráló ügyfél nem kezelhető egyszerre jól. – ezt meg tudom cáfolni, mert nincs két egyforma költésű, célú, weboldalú… vállalkozás. Van, ahol az első helyek konvertálnak jól az adott weboldallal, van, hogy csak a negyedik. Valamikor 5mFt költésről beszélünk, más esetben pedig csak 500eFt. A pehely és a nehézsúlyú boxoló sem számít konkurenciának!

12, Stratégia, webergonómia

Érdemes megkérdezni a leendő partnertől, hogy a munka során segítenek-e az értékesítési stratégiában, illetve abban, hogy mit hirdess, hogyan árazz stb., fontos a proaktivitás! Shopping kampányoknál azt látjuk, hogy a feed létrehozásakor ez különösen jelentős segítségnyújtás. Ezen felül, szintén elengedhetetlen, hogy foglalkozzon a PPC szakértő a webhely hatékonyságával is. Nem csak azt kell vizsgálnia, hogy a weboldal hatékony legyen a felhasználók szemében, hanem azt is, hogy technikai oldalról megfeleljen a Google elvárásainak.

13, Kiemelt-e?

Van egy maréknyi csapat a Premier ügynökségek körében, akik kiemelt ügynökségnek számítanak – ők a legnagyobbak, a legtöbb költést kezelik, ők nyújtják a legjobb szakmaiságot, fejlődőképesek… . Ez azért jó a megbízónak, mert egy kiemelt PPC ügynökség külön oktatást, támogatást kap a Google-től, ahogyan mi is, hiszen 2013 óta a PPC Média kiemelt ügynökség 🙂 és hozzáférhetünk olyan Google Ads Alpha és Béta eszközökhöz, amelyekhez a nagy többség csak 1-2 év múlva. Tehát úgy tudunk hirdetni, olyan eszközökkel, amelyekkel a konkurenciád valószínűleg nem. Ezek mind versenyelőny biztosíthatnak számodra, és akkor még nem is említettük az olyan extrákat, mint az iparagi elemzések, hogy láthatod hol tartasz a kokurenciáidhoz képest és milyen fejlődési lehetőségek vannak még számodra.

Itt a vége, huss

Első körben ennyi! Ez már elegendő lehet, hogy le tudd káderezni a kiszemelt Google Partnered, vagy hogy ez alapján tudj versenyeztetni ahelyett, hogy a szép, mosolygós, ügynökséget képviselő személy szemének színe döntené el vállalkozásod sorsát.

Természetesen ez még nem minden. Legalább ilyen fontos, hogy mi van a szerződésben. (Garancia, kampány-felállítási díj, ösztönző fizetési megoldások… stb.) Erről is van egy remek írásunk, kattints ide: Hogyan szerződjek Google Ads Ügynökséggel?

Ha tetszett a bejegyzés és felkeltettük az érdeklődésed, akkor kérj tőlünk egy ajánlatot kampánykezelésre, vagy tanácsadásra, hiszen nem kerül semmibe. Ezt követően gyorsan felvesszük veled a kapcsolatot, hogy átbeszéljük a részletet, ha szükséges. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük