A keresőhirdetéseken belüli brand kampányok szerepe megkerülhetetlen, ha hosszú távon versenyképes és stabil jelenlétet szeretnénk kialakítani a Google ökoszisztémájában. Ezek a kampányok kifejezetten a saját márkanevünkre irányuló keresésekre épülnek, és segítenek abban, hogy a vásárlói útvonal utolsó lépéseinél ne veszítsünk érdeklődőket. Céljuk tehát – szemben a branding kampányokkal – nem elsősorban a márka ismertségének növelése, hanem pozíciójának megerősítése: erőteljesen hozzájárulhatnak a fogyasztói bizalom elmélyítéséhez, és támogatják az organikus és további fizetett csatornák teljesítményét is.
Ismerjük meg a brand kampányok sajátosságait, a felállítás legfontosabb lépéseit, és a legkomolyabb érveket a brand kampányok használata mellett!
A brand kampányok legfontosabb jellemzője a többi kampánnyal és hirdetéssel szemben, hogy kizárólag a márkanévre jelennek meg, és megfelelő beállítások mellett a keresési lista tetején helyezkednek el – ez a kampány fő célja. Így garantálhatjuk azt, hogy azok a felhasználók, akik konkrétan az adott márkára keresnek rá, mindenképpen meg is találják azt.
A Performance Max (PMax) kampányok esetén általános jelenség, hogy az algoritmus gyakran jeleníti meg a márkára irányuló keresésekre a hirdetést, ugyanis a márkát ismerő felhaszhasználók magas konverziós hajlandósága miatt jobb teljesítményt tud elérni. Ha fut dedikált brand search kampány is a PMax kampány mellett, akkor belső versenyt eredményezhet, ami potenciálisan magasabb CPC-hez vezethet. Ezenkívül a branded és a non-branded teljesítmények összemosása miatt a kampányok eredményessége és elemezhetősége is romlik.
Mi lehet a megoldás? A márkalista vagy kulcsszó kizárással beállíthatjuk, hogy a PMax kampány ne jelenhessen meg a brand kulcsszavainkra. Fontos azonban megjegyezni, hogy ha teljesen kizárjuk a márkát a PMax kampányból, akkor nemcsak a keresési, hanem a Shopping hirdetés megjelenést is blokkoljuk a márkára történő kereséskor.
Két lehetséges stratégia áll rendelkezésünkre a Shopping megjelenés megtartására:
A Brand kampányok nem tévesztendők össze a Branding és Brand awareness kampányokkal: utóbbiak fő célja ugyanis a márka ismertségének növelése, azaz nem elsősorban azokat célozza, akik már ismernek minket.
A Display, YouTube vagy Social hirdetések Brand awareness célokat szolgálnak, azaz márkaismertséget építenek, és ez idővel növeli az organikus keresések számát is. Ez a hatás pedig kifejezetten előnyös hatással van a keresőoptimalizálási eredményeinkre is.
Bár csábító lehet a versenytársak márkanevére célozni, ennek egyszerre vannak stratégiai, pénzügyi és etikai aspektusai, amit mérlegelni kell. Lássuk a lehetséges előnyöket és a kockázatokat.
Az előnyök között szerepel, hogy elérhetjük a konkurencia, és így a termékkör iránt már érdeklődő vásárlókat, és növelhetjük a saját márkánk ismertségét, különösen, ha egy erősebb márkára célzunk.
Ugyanakkor a kockázatok is számottevőek: egyes országokban például szigorú jogszabályi keretek írják le, hogy miként lehet hirdetni más márkanevekre. Minden esetben figyelni kell arra, hogy a hirdetés szövege ne legyen megtévesztő, mert ez is szankciókat vonhat maga után. Emellett a költségoldal is fontos tényező: a Google általában drágábban árazza a „nem releváns” hirdetéseket, és a minőségi mutatók is romolhatnak, hiszen a konkrétan másik márkát keresők például kisebb eséllyel veszi meg a mi termékünket, azaz a konverziós arány csökkenhet. Indirekt költségnövelő hatása lehet annak is, ha esetleg a konkurens márka is indít hasonló kampányokat a mi brandünkre.
Alternatív stratégiaként érdemes például összehasonlító hirdetéseket vagy egyedi értékajánlatokat alkalmazni, amelyek kiemelik, hogy saját termékeink miben jobbak a konkurenciánál. Az is előfordul, hogy bizonyos konkurensek márkanevére megtérülő tud lenni egy ilyen hirdetés, míg másokéra nem – ezt tesztelni is lehet.
A brand kampányok nem csupán kiegészítői a hirdetési fióknak, hanem központi elemei annak. Az organikus keresésekben és a teljes digitális stratégiában is kulcsszerepet játszanak.
Megfelelő beállítások mellett segítenek fenntartani márkánk pozícióját, optimalizálják a vásárlói útvonalat, és adatokat szolgáltatnak a teljes fiók hatékony működéséhez. A hosszú távú digitális siker egyik biztos pillérét jelentik – ezért is építik be következetesen kampánytervezésükbe a PPC Média szakértői. Kérd tanácsunkat, ha szeretnéd márkád pozícióját megerősíteni!
Szeretnéd megerősíteni a saját márkád pozícióját? Kérd szakértőink segítségét!