Konverziós arány (CVR – Conversion Rate)

PPC Media / Online marketing fogalomtár / Konverziós arány (CVR – Conversion Rate)

Mi az a konverziós arány (CVR – Conversion Rate), és hogyan számoljuk ki?

A konverziós arány az online marketingben nagyon fontos mutatószám, ugyanis a konverziófókuszú kampányok sikerességét mutatja meg, vagyis hogy a kitűzött üzleti célod milyen arányban teljesül. A konverziók mérésének beállítása elengedhetetlen ahhoz, hogy a konverziós arány mutató rendelkezésre álljon.
A konverziós arányt úgy számítjuk, hogy a konverziók számát elosztjuk a hirdetésre érkezett kattintások számával, és megkapjuk a százalékos értéket. Például ha 100 kattintás érkezett a hirdetésre, amely 4 konverziót eredményezett, akkor a konverziós arány 4 ÷ 100 = 0,04, vagyis 4%.

Mi számít jó konverziós aránynak?

Természetesen minél magasabb, annál jobb, de nem lehetnek irreálisak az elvárásaink, ugyanis rengeteg tényező befolyásolja, hogy miként alakul a konverziós arányunk. Az átlagos konverziós arány iparáganként is eltérő, de függ a termék/szolgáltatás típusától, az árazástól, honnan érkezik a látogató a weboldalra, milyen forrásból és milyen eszközről. Fütt attól, hogy a weboldal webergonómiai szempontból mennyire működik jól és még sorolhatnánk.
Számos felmérés készült az utóbbi időben, amelyek többek közt a webáruházak átlagos konverziós arányát, azaz az e-kereskedelmi konverziós arányt vizsgálják. Az e-kereskedelmi konverziós arány azt mutatja meg, hogy X db kattintásból hány vásárlás érkezett.
Nemzetközi szinten (Wolfgang Digital) és Magyarországon (Shoprenter) történt felmérések alapján az átlagos e-kereskedelmi konverziós arány 1,8% körül volt 2020-ban.

Hogyan javíthatjuk a konverziós arányt?

  • Egyrészt a kampányokkal javíthatjuk. A/B tesztelhetünk új hirdetést, célzást vagy landoló oldalt.
  • Másrészt elemezzük a weboldalt Google Analytics riportok mentén, akár hőtérképes vizsgálattal és javítsuk ki a gyenge pontokat. Legfőképpen a konverziós folyamatot vizsgáljuk meg, hol történnek lemorzsolódások az útvonalon.
  • A weboldalon kísérletezzünk új elemekkel, színekkel, ajánlatokkal stb. Mielőtt bármit módosítunk a weboldalon, mindenképpen A/B teszteljük a bevezetés előtt, és ha javult a konverziós arány, akkor érdemes véglegesíteni.