Konverzió-többszörözés weboldal optimalizálással

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog

Ügyfelünk évek óta együtt dolgozott ügynökségünkkel és habár igazán minőségi szemészeti szolgáltatást kínál(t), volt egy óriási akadálya a sikeres kampányoknak: a weboldal nagyjából úgy nézett ki, mint egy 12 éves kislány összeollózott blogja a korai 2000-es évekből. A honlap felosztása teljesen hasraütés-szerű volt, a vakító neon kék háttér az egész oldalt uralta, a képeken szabad szemmel megszámlálhatóak voltak a pixelek – egyszóval a “felhasználói élmény” hiányzott a korábbi webfejlesztő szótárából. Ezen felül konverziós pont sem volt, az egész weboldalon nem sikerült egy egyértelmű call to action-t a hozzá tartozó űrlappal elhelyezni. Helyette a láblécben volt elrejtve egy kis űrlap, amire kattintva egyesével kellett kitörölni az előre beírt “Név”, “E-mail cím”, és “Üzenet” szövegeket a megfelelő mezőkből.

Mindennek okán a kampányok optimalizálása mellett az együttműködés fontos része volt a rendszeres fohászkodás is, hogy az oldallátogatók vegyék észre a láblécet, és legyen türelmük kitölteni az adataikat, azaz konvertálni. (Kitartó ember lehetett a talpán az a látogató, aki be tudott jelentkezni a szolgáltatásra!) Hiába kértünk módosításokat, ebben nem sikerült egyről a kettőre jutnia megbízónknak. Elmondhatjuk, hogy mindig is jó kapcsolatot ápoltunk az ügyfelünkkel és teljes mértékben tudtuk támogatni a vállalkozását, valamint ő is elégedett volt az eredményekkel, ezért folytattuk az együttműködést a kampánykezelő szakértelmünk legjavával. Elvégre hogy is mondják, a jó PPC szakértő miből is képes várat építeni..? 🙂

Teltek múltak az évek és nagy meglepetésünkre, mikor sokadjára kértük, hogy fontolja meg egy profi fejlesztő megbízását és egy vadonatúj weboldal építését, nemcsak nyitottnak bizonyult a javaslatra, hanem már ötlete is volt, hogy kit fog megkeresni a feladattal! Juhu! Azonnal lendületbe jöttünk mi is, és összeállítottunk egy hosszas javaslat-csomagot az új weboldal felépítéséhez. El is indult a közös munka, és pár hét alatt a fejlesztő elkészült az új honlappal. Megjegyzés: Nem emlékszem, mikor érzékenyültem el utoljára egy szépen elhelyezett kapcsolatfelvételi űrlap és call-to-action láttán, de ez a momentum bevéste magát a karrierem történelemkönyvébe. 🙂

Az eredmény azonnal érezhető volt, és az elmúlt hónapok távlatában rendkívül látványos változások történtek a fiókban!

Az alábbiakban a rég weboldal teljesítményét hasonlítjuk össze az új és ergonóm webhely eredményeivel.

A kampányok régi eredményei weboldal váltás előtt:

Google Ads kampány régi eredményei
Google Ads kampány új eredményei

A kampányok új eredményei a felhasználóbarát weboldallal:

A megjelenítések és kattintások száma, valamint a CTR nem mutat nagy változást (a büdzsé változatlan maradt, valamint a hirdetéseink minőségét változatlanul magas színvonalon tartjuk), viszont a lényeg:

Google Ads eredmények változása

A konverziók száma 1727%-kal növekedett, míg a konverziós költség 94%-kal csökkent!

A weboldal megújítás előtt általában 3-8 konverzió jött be egy hónapban, amelyek kb. 15-30.000 Ft-ba kerültek, míg az elmúlt hónapokban rendszeresen 50 feletti konverziót hozunk, nagyjából 1800 Ft-os konverziós költségen.

Az elmúlt egy év konverzió és konverziós költség ollója látványosan szemlélteti a változást:

Nem győzzük hangsúlyozni a régi és új ügyfeleinknek egyaránt, hogy mennyire fontos az átlátható, felhasználóbarát weboldal, amely egyértelműen vezeti a látogatót a landoló oldaltól egészen a konverzió teljesítéséig.

Amennyiben nem csak szűk látókörű kampánykezelést szeretnél, hanem holisztikus áttekintést és tanácsokat a valóban eredményes hirdetésekhez, keress meg bennünket és kérj árajánlatot!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük