Google AdWords eredmények szakértővel vagy anélkül

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog

Google AdWords eredmények szakértővel vagy anélkül

Kedves új ügyfelünk jelmez bérléssel foglalkozik, minden év január-február hónapjában futtatott Google Ads kampányt és üzleti célként, azaz konverzióként az online jelmez bérlést mértük.

Mielőtt felkeresett minket, szakértő bevonása nélkül, saját maga készítette el a Google AdWords kampányát. 2013-ban felállította az 1. kampányt, amelyre 44.065 Ft-ot költött, 0 db konverziót szerzett. A kampánybeállításokban, kulcsszó célzásokban több hibát is elkövetett, az (el nem ért) eredmények magukért beszélnek.

A következő évben a Google ügyfélszolgálat „szakértőjének” segítségével egy újabb kampányt készített Tűzoltó jelmez néven. Erre 2014 és 2016 között 185.955 Ft-ot költött el, amely összesen 5 db konverziót eredményezett. Valamivel javult az eredmény, de a hatékonyságtól és a megtérüléstől még mindig messze elmaradt ez a teljesítmény.

2017-ben már mi készítettünk el ügyfelünk számára egy keresési kampányt, amely mindössze 38.834 Ft költésből 31 konverziót eredményezett!

Google Ads béta esettanulmány - SCM kampány

A konverziós arány 2,41% volt, átlagosan 1.252 Ft-ba került egy bérlés. Mindezt a webhely optimalizálása nélkül értük el, a kevés adatmennyiség miatt – vagyis az alacsony büdzsé miatt a kampányt is csak minimálisan tudtuk optimalizálni.

Minden mutatót tekintve szignifikánsan javítottuk a kampány teljesítményét:

CTR, átlagos pozíció, konverziós arány, konverziók száma ↑

Kattintási költség, konverziós költség ↓

Ha a Google AdWords költéshez hozzátesszük a menedzsment díjat, abban az esetben is töredékére csökkentettük az 1 bérlésre jutó költséget és növeltük a bevételt, ami bőven megérte partnerünknek.

Ez egy nagyon egyszerű példa, amely bemutatja, hogy még egy nehezített pályán – mivel kevés adat állt rendelkezésre – is jelentősen javíthatók a Google AdWords kampányok mutatói. Nagyobb költés esetében több százezer, több millió Forint is lehet a profitkülönbség. (Ezen a ponton bevallom őszintén, alapvetően mi nagyobb hirdetőkkel foglalkozunk, de van úgy, hogy a kicsiknek is segítünk!)

Ha beleszámolod a sufnituningba azt is, hogy mennyi idő/pénz/energia számodra vagy kollégád számára, hogy legalább alapfokú Google Ads nindzsává avanzsáljon és legalább ezen a szinten maradjon, akkor hamar kiderül, hogy lényegesen jobban megéri olyan ügynökséget vagy szakértőt megbízni akár még egy kisebb munkával is, aki valóban ezzel kel-fekszik évek óta, és nem égeti el a hirdetési keretedet feleslegesen.

Ráadásul egyre többen keresnek meg minket azzal, hogy a Google ügyfélszolgálat segítsége nem feltétlen a fokozott megtérülés irányába terelte a Google Ads fiókjuk megtérülését.

Ajánlatot kérek most! | Megnézem a referenciákat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük