Google Ads Béta esettanulmány | SCM kampány

Konverziónövelés a költségek csökkentése mellett Google Ads Béta használatával

Google Ads béta esettanulmány - SCM kampány

Egyik pénzügyi szektorban tevékenykedő ügyfelünknek annak rendje és módja szerint futtattunk alap Keresési kampányokat, amelyekben a meghirdetett termékhez kapcsolódó, de kevésbé releváns kulcsszavakra is hirdettünk. Konverzióként a visszahívás kérést mérjük.

Az egyik Keresési kampányban 2 ilyen hirdetéscsoportot is készítettünk. Ezen hirdetéscsoportok átkattintási aránya 3% és 2% alatti, és a kattintási költségek relatíve magasak. A konverziós eredményekkel pedig egyáltalán nem voltunk megelégedve.

Az egyik vizsgált hirdetéscsoport esetén átlagosan 12.119 Ft-ba került egy konverzió (02 : 04 -es hcs), míg a másik hirdetéscsoport (02 : 02) 36.000 Ft elköltése után sem eredményezett konverziót.

Ezzel párhuzamosan elindítottunk egy új típusú kampányt, amely az Google Ads Béta eszközei között szerepel.

Az ilyen (új) lehetőségekenek az aktiválását mi tudjuk kérni a Google-től szerződött ügyfeleink Google Ads fiókjában.

A hirdetés szövegek és a kulcsszavak teljesen megegyeznek a Keresési kampányban használtakkal, mindössze a célzás módszerében van különbség.

Google Ads béta esettanulmány - SCM kampány

Ugyanabban a vizsgált időszakban a béta célzást használó 15 : 04-es hirdetéscsoport 47%-kal kevesebbért hozott konverziókat, vagyis 12.119 Ft helyett 6.416 Ft-ba kerül immár a konverzió, valamint a konverziók számát is jelentősen növelni tudtuk, 17-ről 70-re.

A másik hirdetéscsoportunkra a Keresési hálózaton meglehetősen kevés kattintás érkezett (felső kép, 02 : 02) úgy, hogy átlagosan a 2. pozícióban jelentek meg a hirdetések, ráadásul konverziót sem realizáltunk. Ellenben a Bétában futó hirdetéscsoportnál (15 : 02) több ezer kattintást és közel 1%-os konverziós arányt tudtunk elérni, bőven a megálmodott konverziós költség alatt!

Az elért eredményre büszkék vagyunk, de nem tudtuk volna megoldani ekkora volumenben és ilyen áron az ügyfélszerzést, ha nem használunk bétákat. Ha szeretnéd , hogy nálad is fussanak béták, akkor légy az ügyfelünk mihamarabb! :)