Smart Bidding – Az Intelligens ajánlattétel

A Smart Bidding, magyarul intelligens ajánlattétel az automatikus ajánlattételi stratégiák egyik csoportja. Lényegében arról van szó, hogy ezek a stratégiák a különböző konverziós céljaink eléréséhez gépi tanulást alkalmaznak. A már meglévő konverziós adatok alapján különböző számítások segítségével megpróbálják elérni a lehető legtöbb konverziót, a lehető legalacsonyabb áron.

Ehhez persze szükség van megfelelő mennyiségű adatra, amiből ezek az intelligens stratégiák dolgozni tudnak. Általánosságban elmondható, hogy egy szakszerűen felállított kampány minél többet költ, minél rövidebb idő alatt, annál több pontos adata lesz az algoritmusok számára. Éppen ezért havi 30-50 db konverzió alatt nem érdemes használni.
A Google ma már mást mond, még akkor is, ha a gyakorlat ezt még nem támasztja alá.

Smart bidding-nél figyelni kell arra, hogy a Google Ads fiókegyenlege mindig fel legyen töltve. Pár nap leállás akár hetekre is visszavetheti az algoritmusok működését, mely negatívan befolyásolja a kampányok teljesítményét.

A Google Intelligens ajánlattételi stratégiák:

 

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra