Target ROAS, Cél-ROAS ajánlattétel

A target, vagy másnéven cél-ROAS (azaz átlagos konverziós érték, melyet bevételként “kapunk vissza” minden hirdetésre költött forint után) egy intelligens ajánlattételi stratégia, melynek célja a hirdetési kiadások irányított megtérülése.
Következőképpen működik: a már meglévő konverziós adatok alapján az ajánlattételi stratégia úgy állítja be a max CPC-t azaz a kattintásonkénti költséget, hogy ideális esetben minél pontosabban teljesítse az általunk beállított Cél-ROAS-t.
Nézzünk egy példát a következő képlet segítségével:

ROAS = bevétel / hirdetésre költött összeg x 100
Tehát ha 100.000 forintot költöttünk hirdetésre, amely 300.000 Ft bevételt termelt
Akkor ROAS = 300.000 / 100.000 x 100 = 300%.
Amire érdemes figyelni a ROAS érték beállításánál, hogy 100% csak a fedezeti pont, ahol is éppen annyit költöttünk hirdetésre, mint amennyi bevételt termeltünk.

Feltételei: Keresési kampányok esetében 15 db az elmúlt 30 napban, azonban itt is érvényes az az általános szabály, hogy minél több adat áll rendelkezésre annál pontosabb eredményeket fog hozni bármelyik ajánlattételi stratégia, így az a 15 a gyakorlatban inkább 30.

 

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra