Quality score

A minőségi mutató (quality score) megbecsüli egy 1-től 10-es skálán a hirdetések, a céloldalak és a kulcsszavak minőségét. Ha jó a minőségi mutatónk olcsóbb lesz az egy kulcsszóra jutó kattintási, konverziós költség, valamint javul a hirdetés pozíciója is. Tehát lényeges optimalizálni. A minőségi mutató több tényezőből kerül kiszámításra:

A hirdetés relevanciája: Ad relevant
Várható átkattintási arány: Expected CTR
A céloldallal kapcsolatos élmény: Landing page experience
Ez a három tényező együttesen adja meg a quality score-t, viszont kiszámításához nem egyforma mértékben járulnak hozzá. A hirdetések relevanciája 22%-ban, a várható CTR, 39%-ban, a landing oldal nyújtotta felhasználói élmény pedig 39%-ban.

A hirdetés relevanciája azt jelenti, hogy a hirdetés szövege, a hirdetéshez hozzáadott kulcsszavak és a landing oldal tartalma milyen mértékű egyezést mutatnak. 

A várható átkattintási aránynál a rendszer számításba veszi a korábbi átkattintási adatokat, és azokból becsül meg egy értéket.

A céloldallal, a landing page-gel kapcsolatos élménybe pedig beletartozik, hogy a weboldal tartalma megfelel-e a fogyasztó várakozásának. Például a hirdetéshez hozzáadott kulcsszavak mennyire relevánsak az oldal tartalmához viszonyítva. 

 

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra