Átkattintási arány (CTR – Click Through Rate)

Mi az az átkattintási arány (CTR – Click Through Rate)? Hogyan számoljuk ki ezt az online marketing mutatót? Mikor megfelelő az értéke?

Az átkattintási arány nem más, mint egy arányszám (%), egy sikerességi mutató, amely megmutatja, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetésre, kulcsszóra…stb. Kiszámítási módja roppant egyszerű, el kell osztani a beérkezett kattintások számát a megjelenések számával és máris megkapjuk a %-os értéket. Példa: Kattintások száma 5 db, megjelenések száma 100 db, akkor 5/100= 0,05 – tehát 5%-os CTR-ről beszélünk.

Fontos megjegyezni, hogy Google Ads-ben (de más hirdetési rendszerekben is) minden hirdetéshez, kulcsszóhoz, kampányhoz, hirdetéscsoporthoz, vagy egyéb dimenzióhoz tartozik átkattintási arány, így akár ezt eszközök, földrajzi, nyelvi célzások tükrében is vizsgálhatjuk.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi számít jó CTR-nek?

Ez mindig relatív a vizsgált szegmens, kampánytípus tükrében, viszont általánosságban annyi elmondható, hogy a Display hálózaton általában 0,1% és 0,5% között mozog, míg a Search vagy keresési hálózaton 1% alatt nem tekinthető jónak az eredmény, optimalizálás szükséges és törekedni kell a 2-3%-os, vagy afeletti értékre.

Hogyan lehet növelni az CTR értékét?

Google Ads-ben megoldás lehet rá a kulcsszavak és hirdetésszövegek relevánsabbá tétele, kizáró kulcsszavak hozzáadása a kampányhoz, vagy hirdetéscsoporthoz, vagy esetleg az egyéb beállítások, célzások felülvizsgálata szükséges. (Többek között ez is a feladata egy kampánykezelő szakembernek).

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra