Átkattintási arány (CTR – Click Through Rate)

Mi az az átkattintási arány (CTR – Click Through Rate)? Hogyan számoljuk ki ezt az online marketing mutatót? Mikor megfelelő az értéke?

Az átkattintási arány nem más, mint egy arányszám (%), egy sikerességi mutató, amely megmutatja, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetésre, kulcsszóra…stb. Kiszámítási módja roppant egyszerű, el kell osztani a beérkezett kattintások számát a megjelenések számával és máris megkapjuk a %-os értéket. Példa: Kattintások száma 5 db, megjelenések száma 100 db, akkor 5/100= 0,05 – tehát 5%-os CTR-ről beszélünk.

Fontos megjegyezni, hogy AdWordsben (de más hirdetési rendszerekben is) minden hirdetéshez, kulcsszóhoz, kampányhoz, hirdetéscsoporthoz, vagy egyéb dimenzióhoz tartozik átkattintási arány, így akár ezt eszközök, földrajzi, nyelvi célzások tükrében is vizsgálhatjuk.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi számít jó CTR-nek?

Ez mindig relatív a vizsgált szegmens, kampánytípus tükrében, viszont általánosságban annyi elmondható, hogy a Display hálózaton általában 0,1% és 0,5% között mozog, míg a Search vagy keresési hálózaton 1% alatt nem tekinthető jónak az eredmény, optimalizálás szükséges és törekedni kell a 2-3%-os, vagy afeletti értékre.

Hogyan lehet növelni az CTR értékét?

AdWordsben megoldás lehet rá a kulcsszavak és hirdetésszövegek relevánsabbá tétele, kizáró kulcsszavak hozzáadása a kampányhoz, vagy hirdetéscsoporthoz, vagy esetleg az egyéb beállítások, célzások felülvizsgálata szükséges. (Többek között ez is a feladata egy kampánykezelő szakembernek).

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra