Waze hirdetés
Autóban ülve, okostelefonnal navigálva
Magyarországon a Waze applikáció használata kiemelkedő. A környező, sőt a nyugati országok használati statisztikáit is felülmúljuk. Amikor az úton lévő felhasználóknak szeretnénk hirdetni, akkor alapesetben három féle hirdetéstípus közül választhatunk:
- Pin – Ebben az esetben a felhasználónak egy kis jelölő jelenik meg a kijelzőn, amely informálja őt arról, hogy a vállalkozásod a közelben van.
- Szponzorált keresés – Ekkor a Waze-ben a keresést követően a találati lista tetején jelenik meg a hirdetésünk a logónkkal együtt ellátva. Ez hasonlít a Google keresőjének működéséhez.
- Takeover – Ez a hirdetésformátum akkor jelenik meg, amikor a felhasználó várakozik autójával (például piros lámpánál vagy dugóban).
Bár Waze hirdetések már napi 2 Euró költségvetéssel indíthatók, tudni kell, hogy nagyobb hirdetési büdzsé esetén ezek a formátumok tovább bővülnek, de itt már havi 3.000 Eurót meghaladó költségvetés szükséges. (A legátfogóbb kampány beüzemeléséhez havi 15.000 Euró költségvetés szükséges.)
Kiknek lehet hasznos ez az eszköz?
Azoknak a hirdetőknek, akik az autósoknak szeretnének hirdetni, de olyan kampányok esetében sem utolsó megoldás, ahol fontos, hogy a vállalkozás helye vagy eseménye megjelenjen az autós térképen. Klasszikusan ilyen hirdető lehet egy étterem, illetve gyorsétteremlánc, benzinkút, autógumival-autószereléssel foglalkozó vállalkozások, de ezeken a példákon felül még számos más esetben is érdemes beletenni a marketingmixbe.