PPC Média / Google Ads kampánykezelés / YouTube hirdetések

Youtube hirdetések

Melyik a hatékonyabb: TV vagy YouTube hirdetés?

A YouTube-on a videóhirdetések ereje több tényezőben rejlik. Ezek közül a legfontosabb talán a célozhatósága, vagyis kifejezetten azon felhasználók számára tudjuk megjeleníteni a hirdetésünket, akik korábbi szokásaik, tevékenységeik és más adatok alapján érdeklődnek a miénkhez hasonló termék, szolgáltatás iránt. Ez teszi hatékonnyá, így szakértő menedzsment mellett nem fordulhat elő, hogy irreleváns felhasználóhoz jusson el hirdetésünk. Ugye milyen bosszantó, amikor férfiként a női változó kor hatásait csökkentő szerről kell tájékozódnunk, mert ránk kényszeríti a rendszer?! – csak hogy egy példát említsünk…

A TV-vel szemben, ami még fontos, hogy a YouTube-on állandóan csúcsidő van. Mindig, minden felhasználónak akkor van csúcsidő, amikor ő oda ül a számítógéphez, ráadásul ezen a csatornán még mindig 1% alatti a reklámtartalom, ellenben a kereskedelmi TV-csatornák megszokott 20%-ával. Véleményünk szerint most még kifejezetten megéri hirdetni, hiszen nem telített a csatorna, nincs akkora reklámzaj, amire immunisak lennének a felhasználók.

Kiknek ajánlott?

Azoknak a hirdető vállalkozásoknak, akik elsősorban márkaépítésben gondolkoznak és szeretnék ismertebbé tenni magukat és ezzel együtt igyekeznek növelni a vevőik/ügyfelek lojalitását. Persze vannak már olyan megoldások, amelyek a vásárlások ösztönzését szolgálják, erről szívesen tájékoztatunk egy személyes konzultáció alkalmával. Fontos információ lehet, hogy ha magyar piacon történő hirdetésen gondolkozunk, akkor azzal kell számolni, hogy havi 1.000 Euró költéstől lesz hatékony a rendszer, a videó hosszát pedig érdemes 30 másodpercben meghatározni.

A legfőbb érv a YouTube hirdetés mellett nem más, mint az ára. A jelenlegi szabályok szerint akkor kell fizetnünk, ha egy felhasználó végignézte a hirdetést, vagy legalább 30 másodpercet megnézett belőle. Tehát az ideális videó hossza 30 másodperc (ennél hosszabbat a felhasználók sem tolerálnak), és csak akkor kell fizetni általában 2-4 forintot (!), ha egy reklámfogyasztó végignézte a hirdetést.

Egyik kisebb kampányunk esetében egy hónapban (2018. januárban) 706.500 esetben indult el a hirdetés, abból 471.137 felhasználó nézte végig, azaz teljes mértekben érdekelte őt – hála a kiváló célzásnak illetve az érdekes videónak – és mindez a megrendelőnknek 262.065 Ft-ba került csupán, vagyis 0,56 Ft/View áron eljutott a tényleges célpiacához. Ezt a TV nem tudja produkálni, ezekkel a számokkal nehéz versenyezni.

Kérj ajánlatot kampánykezelésre

  • Az általunk kezelt havi min. hirdetési költés 300.000 Ft/platform (Google Ads, Facebook stb.)
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.