Az elmúlt években joggal hangoztatta a Google, hogy a weboldalak mobil, azaz reszponzív változatának megléte a legfontosabb elvárása a weboldal tulajdonosokkal szemben. A találati listákon már jó ideje nem nagyon jelenik meg olyan site, amelyiknek nincs mobileszközre optimalizált változata. Ennek oka, hogy javarészt a felhasználók mobiltelefont használnak internetezéskor. A Google Analytics fiókokban látható számok alapján ez azt jelenti, hogy 2019-ben a látogatások kb. 50-75%-a mobiltelefonról érkezett és ez a PPC forrásra is vonatkozik! Kezded már érezni ennek a fontosságát? 🙂
Míg a weboldal-látogatások aránya egyre jobban eltolódik a mobil felé, addig azt látjuk, hogy siralmas konverziós arányok társulnak a mobileszközhöz. Vagyis, ha nem rendelkezünk egy megfelelő konverziós csatornával, ami mobilon is kiváló, akkor minél jobban megyünk előre az időben, ugyanakkora látogatószám mellett csökkenő bevétellel, forgalommal, ajánlatkéréssel, stb. lehet számolni a legtöbb esetben tapasztalatunk szerint. Pontosan ez az oka annak, hogy egy együttműködésben az ügynökségünk első feladata, hogy ezeket az arányokat megvizsgáljuk, és ha kell, akkor segítünk mobilon is hatékony konverziós folyamatokat létrehozni.
1. Külön mobiltelefon hirdetések szigorú értelemben véve nem léteznek, hiszen most már reszponzív (keresési) és adaptív (display) hirdetések futnak, amelyek optimalizálják saját megjelenésüket a felhasználó eszközére. Ezen eszközök teljesítményéről azonban külön lehet információt lekérni a rendszerből.
2. Érdemes azzal tisztában lenni, hogy kifejezetten fontos, hogy mobiltelefonon fussanak hirdetéseik, mert ma már az első találatok a kezdő képernyőn (a találati lista hajtás feletti szakasza, azaz amikor még nem görgetünk- hajtunk lefelé) általában kizárólag hirdetések, és ezek elviszik a felhasználók 85-90%-át! Tehát, ha nem az első 1-2 pozícióban jelenik meg a hirdetésed a találati listán, akkor bizony látogatást vesztesz!