Mi az UTM paraméterezés?
Az UTM paraméterezést (vagy URL címkézést) a marketing kampányok eredményességének mérése érdekében használjuk. A Google Analytics komplett kampánykövetést tesz lehetővé ezek alkalmazásával, mert segítségükkel pontos adatokat lehet kapni arról, hogy milyen csatornából, forrásból vagy éppen kampányból érkeznek a látogatók az oldalunkra.
Hogyan működik az URL UTM paraméterezése?
Az URL paraméterezés UTM címkék (más néven UTM tagek) segítségével történik. Az UTM címke az általunk megadott URL-t kiegészítő paraméter vagy paraméter sorozat. Ezekbe a paraméterekbe olyan plusz információkat tudunk tenni, amit később az Analytics segítségével elemezni tudunk. Ilyen információ lehet például az, hogy a látogató egy banner kampányunkból, a hírlevelünkből vagy egy Facebook csoportban megosztott posztból érkezett-e a weboldalunkra.
További tudnivalók az UTM paraméterezésről:
- Minden különböző hirdetés elhelyezéshez érdemes külön paraméterezett URL-t készíteni.
- A Google Ads hirdetéseket nem szükséges paraméterezni, amennyiben a Google Ads és Analytics fiók megfelelően össze van kötve, valamint az automatikus címkézés aktiválva van a Google Ads fiókban.
- A paraméterezett linkekről érkező látogatások statisztikája a Google Analytics / Ügyfélszerzés / Kampányok jelentésében követhető.
Példa az alkalmazásra:
Amikor Facebookon hirdetünk és Analyticsben elkülönülten szeretnénk látni a fizetett hirdetés eredményeit az organikusan elért eredményektől, akkor a következőképpen érdemes paraméterezni az URL-ünket.
A kampány forrásához (source) a webhelyt, domaint vagy platformot add meg, a médiahoz (medium) a hirdetés típusát (banner, link, cpc), a kampány nevénél (campaign) értelemszerűen a kampány elnevezését használd.
Ha tovább szeretnéd finomítani a paraméterezést, akkor a hirdetés tartalom (content) részben add meg, hogy mit tartalmaz a kép vagy szöveg, amit a hirdetésben használsz vagy bármilyen jellemzőt megadhatsz, ami alapján beazonosítod, hogy melyik hirdetésről van szó.
UTM paraméterezett URL készítése:
Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra