Konverziós csatorna

A konverziós csatorna, vagy másnéven conversion funnel egy e-kereskedelmi kifejezés, amely a felhasználó azon állomásait, lépéseit mutatja be, amelyen keresztül végül eljut a konvertálásig, ajánlattételig vagy a vásárlásig. A konverziós csatorna esetében beszélhetünk felső, középső és alsó tölcsérről. Fentről indul, ekkor még széles a „tölcsér”, majd folyamatosan szűkül, ahogy lemorzsolódnak a fogyasztók, míg végül csak a tényleges vásárlók maradnak. A konverziós csatorna minden szakaszában eltérő marketingstratégiát, megközelítést kell alkalmaznunk annak érdekében, hogy az érdeklődőből vevő, ügyfél váljon. A konverziós csatorna optimalizálásának lépései: awareness, interest, desire, és action. A márka, termék vagy szolgáltatás megismertetése, az érdeklődés felkeltése, a vágy megteremtése majd a cselekvésre buzdítás.

 

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra