A konverziós csatorna egy e-kereskedelmi kifejezés, amely a felhasználó azon állomásait, lépéseit mutatja be, amelyen keresztül végül eljut a konvertálásig, ajánlattételig vagy a vásárlásig. A konverziós csatorna esetében beszélhetünk felső, középső és alsó tölcsérről. Fentről indul, ekkor még széles a „tölcsér”, majd folyamatosan szűkül, ahogy lemorzsolódnak a fogyasztók, míg végül csak a tényleges vásárlók maradnak. A konverziós csatorna minden szakaszában eltérő marketingstratégiát, megközelítést kell alkalmaznunk annak érdekében, hogy az érdeklődőből vevő, ügyfél váljon.
Hogy épül fel a konverziós csatorna vagy konverziós tölcsér?
A hagyományos marketing szerint a következő lépésekből áll:
- Awareness: márka, termék vagy szolgáltatás megismertetése
- Interest: az érdeklődés felkeltése
- Desire: a vágy megteremtése
- Action: cselekvésre buzdítás
Az e-kereskedelemben használt értékesítési csatorna lépései a következők:
- Weboldal látogatása
- Termék megtekintése
- Termék kosárhoz adása
- Pénztár oldalra lépés
- Vásárlás
Amennyiben webáruházat üzemeltetünk, és beállítottuk a Google Analytics e-kereskedelem mérést, akkor a csatornaábrázolás (Funnel Visualization) jelentéssel megnézhetjük, hogy az értékesítési csatorna egyes lépéseinél a látogatók hány %-a morzsolódik le.