Konverziós csatorna

PPC Média / Online marketing fogalomtár / Konverziós csatorna

A konverziós csatorna egy e-kereskedelmi kifejezés, amely a felhasználó azon állomásait, lépéseit mutatja be, amelyen keresztül végül eljut a konvertálásig, ajánlattételig vagy a vásárlásig. A konverziós csatorna esetében beszélhetünk felső, középső és alsó tölcsérről. Fentről indul, ekkor még széles a „tölcsér”, majd folyamatosan szűkül, ahogy lemorzsolódnak a fogyasztók, míg végül csak a tényleges vásárlók maradnak. A konverziós csatorna minden szakaszában eltérő marketingstratégiát, megközelítést kell alkalmaznunk annak érdekében, hogy az érdeklődőből vevő, ügyfél váljon.

Hogy épül fel a konverziós csatorna vagy konverziós tölcsér?

A hagyományos marketing szerint a következő lépésekből áll:

  • Awareness: márka, termék vagy szolgáltatás megismertetése
  • Interest: az érdeklődés felkeltése
  • Desire: a vágy megteremtése
  • Action: cselekvésre buzdítás

Az e-kereskedelemben használt értékesítési csatorna lépései a következők:

  • Weboldal látogatása
  • Termék megtekintése
  • Termék kosárhoz adása
  • Pénztár oldalra lépés
  • Vásárlás

Amennyiben webáruházat üzemeltetünk, és beállítottuk a Google Analytics e-kereskedelem mérést, akkor a csatornaábrázolás (Funnel Visualization) jelentéssel megnézhetjük, hogy az értékesítési csatorna egyes lépéseinél a látogatók hány %-a morzsolódik le.