Hozzárendelési modell

A hozzárendelési modell segítségével tudjuk meghatározni, hogy egy rendelési, vagy bármilyen más konverziós folyamat során, hogy melyik konverziót megelőző lépés milyen fontos volt a folyamatban.

Régi klasszikus – de kevésbe haladó szellemiségű beállítás az, amikor az utolsó kattintási modellt használjuk. Ebben az esetben a konverzió egészét a rendszer az utolsó forráshoz írja jóvá. Ennél eggyel jobb megoldás, amikor lineáris attribúciót használunk, ebben az esetében minden konverzió előtti lépést egyformán fontosnak titulálunk. Például 5 Google Ads kulcsszóra kattintott a felhasználó, akkor mind az 5 kulcsszó kap egy 0,2-es konverziós értéket 0,2 + 0,2 + 0,2 + 0,2 + 0,2 = 1, míg ennél a példánál maradva az utolsó kattintási modell esetében csak az utoljára lekattintott kulcsszó kap egy 1-es értéket.

A hozzárendelési modellek típusai:

Utolsó interakció modell: A konverziós érték egészét hozzárendeli ahhoz a csatornához, amellyel az ügyfél utoljára interakcióba lépett a vásárlást megelőzően.

Legutóbbi, nem közvetlen kattintás modell: Nem veszi figyelembe a közvetlen forgalmat, és a konverziós érték 100%-át ahhoz a csatornához rendeli, ahonnan az ügyfél a vásárlást vagy a konverziót megelőzően átkattintott. (Az Analytics ezt a modellt használja alapértelmezésként.)

Utolsó Google Ads-kattintás modell: A konverziós érték egészét hozzáadja a legutóbbi Google Ads hirdetéshez, amelyre az ügyfél a vásárlást vagy konverziót megelőzően kattintott.

Első interakció modell: A konverziós érték egészét az első csatornához írja, amellyel az ügyfél interakciót végzett. Pl. a fogyasztó először egy Google Search kampányra kattintva látogatott el az oldalra, de később egy Facebook Conversion kampányról kattintva viszi véghez a vásárlást. A modell az érdemet a Google Ads-nek könyveli el.

Lineáris modell: A konverzióhoz, vásárláshoz vezető összes csatorna-interakció között egyenlően osztja el a jóváírást. Minden kapcsolattartási pont egyformán fontos. Egyik legnépszerűbb attribúciós modell.

Időkésleltetés modell: A konverzióhoz időben legközelebb álló kapcsolattartási pontokhoz rendeli hozzá a jóváírást. Rövid promóciók esetén érdemes leginkább használni.

Pozícióalapú modell: Az utolsó interakció és az első interakció modelljének ötvözete. A konverziók számát szétosztja az első és az utolsó interakció között. Ez a második leggyakoribb hozzárendelési modell.

Sokszor merül fel az a kérdés miért mér más eredményeket a Google Analytics, mint a Google Ads. A válasz abban rejlik, hogy a két rendszer két különböző hozzárendelési modellt használ. Eltérő módon írják jóvá a konverziókat. A különböző hozzárendelési modellek leellenőrizhetőek és beállíthatók a Google Analytics és a Google Ads rendszerén belül is.

 

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra