Az e-kereskedelem a termékek és szolgáltatások elektronikus úton történő eladása, értékesítése.
Az e-kereskedelmi modellek típusai:
- B2C (Business to Consumer): A B2C e-kereskedelem magában foglalja a vállalkozás és a fogyasztó közötti tranzakciókat. A B2C az egyik legnépszerűbb értékesítési modell az e-kereskedelmi környezetben. Például ilyen eset az, amikor valaki okos TV-t rendel egy elektronikai cikkeket értékesítő webáruházból.
- B2B (Business to Business): A B2B e-kereskedelem magában foglalja a vállalkozások, például a gyártó és a nagy- vagy kiskereskedő közötti értékesítést. A B2B csak a vállalkozások között történik. A vállalkozások közötti értékesítés gyakran olyan nyersanyagokra vagy termékekre összpontosít, amelyeket újracsomagolnak, mielőtt eladják a vásárlóknak. Ha pedig szolgáltatási ágazatról beszélünk, akkor B2B kereskedelemnek tekinthető a Google Ads kampánykezelés i
- C2C (Consumer to Consumer): A C2C az e-kereskedelem egyik legkorábbi formája. Ilyen eset az, amikor két magánszemély köt üzletet egymással, például ha eladja valaki használt telefonját egy aukciós oldalon.
- C2B (Consumer to Business): A hagyományos e-kereskedelem fordítottja, vagyis ez esetben a fogyasztó termékeinek vagy szolgáltatásának célcsoportja a cég. Például ilyen a stock fotó üzleti modell, amelyben a stock fotók online megvásárolhatóak különböző fotósoktól.
Online marketing tekintetében az ecommerce típusú kampányok célja az eladások számának növelése. Az e-commerce kampányok eredményei mindig számszerűsíthetők, pontosan mérhetők. Google Ads rendszerben ilyen például a Shopping-kampány, vagy Facebookon a Catalog Sale típusú kampány.