Dinamikus remarketing

PPC Média / Online marketing fogalomtár / Dinamikus remarketing
A dinamikus remarketing olyan hirdetési megoldás, amely a korábbi weboldal látogatókat visszacélozza, majd a hirdetésben olyan konkrét termékeket vagy szolgáltatásokat jelenít meg a felhasználóknak, amiket korábban megtekintettek, kosárba helyeztek, vagy a sütik által nyert adatok alapján adott termékek, szolgáltatások számukra relevánsak lehetnek. A dinamikus remarketing kampány használata webshopoknak, nagy szortimenttel rendelkező vállalkozásoknak ajánlott.

Milyen technikai feltételek szükségesek a kampány indításhoz?

  • Készítenünk kell egy termék- vagy szolgáltatásfeed-et (adattáblát), amely tartalmazza az összes terméket vagy szolgáltatást, valamint az egyes tételek részleteit (egyedi azonosító, ár, kép stb.) is. Google Ads esetén ha már indítottunk korábban Shopping kampányt, akkor ugyanaz a feed használható ennél a kampánytípusnál is.
  • A webhely minden oldalához hozzá kell adnunk az egyéni paraméterekkel ellátott dinamikus remarketing címkét.
  • A fentiek implementálásához fejlesztői kompetencia is szükséges.

Milyen előnyei vannak a dinamikus remarketingnek?

  • Személyreszabott: a feedből olyan termékeket és szolgáltatásokat választ ki a rendszer, amelyet a felhasználó megtekintett vagy a felhasználó preferenciájához leginkább illeszkedik.
  • Automatizált: ezzel rengeteg időt spórol, mert nem kell manuálisan több ezer termékre hirdetést készíteni.
  • Hatékony: releváns termékeket, szolgáltatásokat látványos módon jelenít meg, amely segíti a kosárelhagyókat vásárlókká konvertálni.