Dinamikus keresési hirdetés

PPC Media / Online marketing fogalomtár / Dinamikus keresési hirdetés
A dinamikus keresési hirdetés (Dynamic Search Ads – rövidítve DSA) eredményes kiegészítője lehet a hagyományos, szöveges hirdetésekből álló keresési kampányoknak. Legfőképpen széles termékkínálattal rendelkező, jól strukturált weboldalak, webshopok esetében javasolt alkalmazni. Működése automatizált, ami által rengeteg időt megspórolhatunk, valamint segít abban, hogy a felhasználó releváns találatot kapjon keresésére.
A Google robotja első lépésként feltérképezi a weboldalt, majd a webhely tartalmát felhasználva hoz létre címsorokat, célzásokat a hozzáadott kulcsszavak helyett. A végső URL-t is automatikusan generálja. Arra a landoló oldalra irányítja a felhasználókat, természetesen a megadott weboldalon belül, ahol számukra releváns tartalommal találkozhatnak.

Mire érdemes figyelni, ha dinamikus keresési hirdetést szeretnénk futtatni?

  • A weboldalon a termékek neve, leírása helyesen legyen feltüntetve.
  • Legyenek megfelelően kitöltve a Meta Title és Meta Description elemek. Legyenek kulcsszavakban gazdagok és informatívak.
  • A legjobban akkor tudja feltérképezni a Google a webhelyet, ha jól van strukturálva a weboldal, és webhelytérképet is használ. Ideális esetben a webhelytérkép fel is van töltve a Search Console fiókba.
  • A dinamikus keresési hirdetés abban az esetben nem javasolt, ha a webhely gyorsan változik, frissül.

Milyen előnyei vannak a dinamikus keresési hirdetésnek?

  • Az újonnan megjelenő keresési kifejezéseket is lefedhetjük hirdetésekkel, hogy ne maradjunk le a releváns keresésekről.
  • Extrém hosszú címsor is megjelenhet a hirdetésben, amellyel jobban kitűnhet a konkurens hirdetők között.