Algoritmus

A számítástechnikákban a legegyszerűbb műveletektől a legbonyolultabbakig minden feladatért egy-egy algoritmus felel. Az algoritmus egy olyan parancskészlet, melynek célja egy probléma megoldása, egy feladat elvégzése.Az algoritmus kifejezéssel leggyakrabban a Google kereső rangsoroló algoritmusa kapcsán találkozhatunk, amely a következőképpen működik. A keresőmotorok robotokat, pókokat, pl. Google botokat küldenek weboldalakra, hogy feltérképezzék, indexálják az ott található információkat. Az algoritmus kielemzi a talált adatokat, melyek alapján eldönti hol szerepeljen a weboldal a találati listán, tehát befolyásolni tudja a rangsort is.

Különféle algoritmusokat használnak a közösségi médiában is, amely meghatározza, hogy például a Facebook hírfolyamban milyen tartalmak jelenjenek meg és milyen sorrendben. Továbbá az algoritmus felel azért, hogy olyan képeket, híreket kapjunk, melyek kapcsolódnak érdeklődési körünkhöz, és relevánsak számunkra.

hirdetések területén szintén találkozunk algoritmusokkal, amelyet legfőképpen az intelligens (automatikus) ajánlattételek alkalmaznak legyen szó Google Ads vagy Facebook platformról. Az algoritmusok egyszerre akár több millió tényezőt is képesek figyelembe venni, amikor a hirdetési aukcióban részt vesz egy hirdető. A Google Ads esetén az algoritmusok több mint 70 millió szignált elemeznek 1 másodperc töredéke alatt az ajánlat kiszámításához. Ilyen szignálok például a megtekintett oldalak, operációs rendszer, böngésző, hirdetés teljesítménye, kulcsszavak stb. Ezek kombinációit mind felhasználja az algoritmus, és egyénekre szabott ajánlatot tesz.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra