Adaptív vagy másnéven reszponzív vizuális hirdetések a Google Ads Display hálózatán érhetőek el. Azért hívják adaptívnak, mert minden eszközhöz és hirdetési felülethez tud alkalmazkodni, vagyis nem szükséges grafikussal 15-féle bannert készíttetni, mert az adaptív vizuális hirdetés bármilyen formátumban és méretben meg tud jelenni.
Az adaptív vizuális hirdetések az alábbi formátumokban jelenhetnek meg:
- Szöveges
- Képes
- Natív
- Videós
Reszponzív vizuális hirdetések kötelező elemei:
- Rövid címsor: maximum 30 karakter (a karakterlimit minden esetben szóközökkel és írásjelekkel együtt értendő). Rövid címsorból legalább 1 variáció kötelező, de maximum 5 adható meg. Ezekből mindig egyet jelenít meg a rendszer.
- Hosszú címsor: maximum 90 karakter. Hosszú címsorban 1 verziót lehet megadni.
- Leírás: maximum 90 karakter. A rövid címsorhoz hasonlóan a leírásból is maximum 5 db adható meg, de legalább 1 kötelező.
- Vállalkozás neve: cég vagy márka neve
- Végső URL: a landoló oldal URL-je
- 2 marketing kép: minimum 1 db fekvő és 1 db négyzet alakú kép.
- Logó: nem kötelező, de javasolt.
Fontos tudni:
- A rövid címsor és a hosszú címsor nem tartalmazhat felkiáltójelet. A Leírások maximum egy felkiáltójelet tartalmazhatnak.
- Többnyire a hosszú címsor önmagában jelenik meg, míg a rövid címsor és a leírás párban. Viszont a rendszer folyamatosan tesztel új megjelenéseket.
- A CTA (Call-To-Action) gomb szövege választható pl: Ajánlatkérés, Vásárlás, Bővebben stb. Továbbá testreszabható a CTA gomb színe is, amely csak a képes formátumú hirdetés esetén jelenik meg.
A képek követelményei:
Logó és webcím nem kell se a fekvő, se a négyzet alakú képre, mert ezeket külön elemként visszük fel a rendszerbe. Az alábbi két méretben maximum 15 marketing kép variáció tölthető fel egy adaptív vizuális hirdetéshez.
- Fekvő kép: Képarány: 1.91:1. Méretek: 1200 × 628 (ajánlott), 600 × 314 (minimum). Szöveget nem szükséges tenni a képre, de ha mégis szeretnél, akkor fontos tudni, hogy a szöveges tartalom legfeljebb a kép 20%-át takarhatja. Továbbá kerüld a kis betűkkel írt szöveget, mert a kisebb méretű bannereken olvashatatlan lesz a szöveg.
- Négyzet alakú kép: Képarány: 1:1. Méretek: 1200 × 1200 (ajánlott), 300 × 300 (minimum). Szöveget erre a képre semmiképp ne tegyél.
Logó az alábbi formátumokban használható, mi mindkét méretben javasoljuk feltölteni:
- Négyzet alakú logó: 1:1-es képaránnyal rendelkező logó esetén 1200 x 1200 (ajánlott), 128 x x128 (minimum).
- Fekvő tájolású logó: 4:1 képpont méretű logó esetén 1200 x 300 (ajánlott), 512 x 128 (minimum). Ha az embléma középre igazított, az átlátszó háttér a legjobb megoldás.
A képek maximális fájlmérete: 1 MB/kép, a képek felbontása: 72 dpi
A videók követelményei:
A videó használata nem kötelező, de lehetséges. Sok esetben a marketing képek helyett jeleníti meg ezeket a rendszer.
- javasolt képarányok: 16:9, 1:1, 4:3 és 9:16
- Fontos, hogy csak a YouTube-ra feltöltött videók használhatók a reszponzív vizuális hirdetésekben.
- A videó esetében összesen 5 variáció használható.
További bővebb infó itt érhető el: https://support.google.com/adwords/answer/7005917