A CPL a Cost Per Lead rövidítése. Magyarul lead-enkénti költségnek vagy érdeklődőnkénti költségnek nevezzük.
Ez érték megmutatja, hogy a hirdetőnek átlagosan mennyibe került egy új érdeklődő (lead) megszerzése az adott kampány segítségével. Segíti a marketing költségvetés hatékonyabb elosztását a jobban teljesítő csatornákra.
A CPL képlete:
Példa:
Ha egy cég 100.000 Ft-ot költ egy Google Ads kampányra, és ez a kampány 50 új lead-et eredményez, akkor a CPL:
CPL= 100.000 Ft / 50 lead = 2.000 Ft/lead
Ez azt jelenti, hogy a cégnek átlagosan 2.000 Ft-ba került egy új érdeklődő megszerzése ezen a kampányon keresztül. A magas CPL-t mutató kampányokat felül kell vizsgálni és optimalizálni a költségek csökkentése és a lead-ek számának növelése érdekében.
Mindazonáltal az, hogy mekkora CPL érték számít „jó”-nak, nagyban függ az iparágtól, a termék vagy szolgáltatás értékétől és a célközönségtől. Például egy magas értékű B2B termék esetében egy magasabb CPL is elfogadható lehet, mint egy alacsony árú e-kereskedelmi terméknél.