Display hálózat

Mi az a Display hálózat?

A Google AdWords hirdetéseket megjeleníthetünk a Keresési hálózaton és az úgynevezett Display hálózaton (más néven képes vagy vizuális hirdetési hálózat). A Google Display hálózat több mint 2 millió webhelyet, és 650 000-nél is több alkalmazást foglal magában, ahol hirdetéseink megjelenhetnek. Ezek a webhelyek a Google webhelyein (pl. a YouTube, Gmail) túl, a legkülönbözőbb fajta weboldalakat foglalja magában: hírportálokat, blogokat, fórumokat, videó-, és filemegosztó oldalakat, internetes játékokat, mobilweboldalakat.

Miért jó a Display hálózaton hirdetni?

  • Elérhetünk új vásárlókat
    Világszerte az internethasználók 90%-a elérhető a Display hálózaton*. A konverziós tölcsér különböző fokán lévő felhasználókat is el tudunk érni hirdetéseinkkel. Az elérés volumene teszi főként vonzóvá ezt a fajta hirdetési formát. Termék/márkabevezetésnél szinte elengedhetetlen a Display hálózat használata.
  • Kiválaszthatjuk, hogy hol jelenjenek meg hirdetéseink
    Célozhatunk nemre, korra, érdeklődési körre, webhely tartalomra, konkrét webhelyekre, és akár ezek tetszőleges kombinációjára is. Remarketing célzással pedig hirdetéseket jeleníthetünk meg a Display hálózaton a korábbi webhelylátogatóinknak is.
  • Változatos hirdetési formátumokkal megragadhatjuk a felhasználó figyelmét
    Megjeleníthetünk szöveges, statikus képes és mozgó képes (rich media) hirdetéseket. Az adaptív hirdetések bevezetésével már bannerek készítése sem szükséges ahhoz, hogy Display hálózaton futtassunk hirdetéseket.

*Forrás: Comscore.

Milyen célzási lehetőségek érhetőek el a Google Display hálózatán?

  • Konktextus szerinti célzás: történhet kulcsszavak vagy témák meghatározásával
  • Elhelyezések: konkrét weboldalakat vagy alkalmazásokat is megadhatunk, amelyeken szeretnénk a hirdetésünket megjeleníteni. Ez csak akkor fog működni, ha van is Google hirdetési felület az adott webhelyen vagy alkalmazásban.
  • Érdeklődés alapján történő célzás: az érdeklődési kategóriák és célzási lehetőségek itt változnak a leggyakrabban. Ma már az érdeklődés szerinti célzás szofisztikáltabb és nemcsak simán érdeklődés alapján célozhatunk felhasználókat, hanem aszerint is, hogy mit keresnek vagy terveznek aktívan, ezt hívjuk Piacon belüli szegmenseknek. Ha a vásárláshoz közel álló felhasználókat szeretnél elérni, akkor ezt a célzást érdemes használni. Ezentúl szintén a legújabb célzás típusok közé tartozik, hogy Életeseményekre mint például diplomaszerzés, házasságkötés vagy költözésre is célozhatunk.
  • Remarketing célzás: ez jelentheti a weboldal látogatók elérését a Display hálózaton, de akár ügyfeleidet, hírlevél feliratkozóidat is elérheted címlista feltöltésével. Ha rendelkezel YouTube csatornával és videókkal, akkor a YouTube csatorna feliratkozókat vagy konkrét videó megtekintőket is célozhatsz a Display hálózaton.
  • Demográfiai jellemzők alapján is célozhatsz, mint kor és nem vagy szülői állapot. A háztartás bevétele szerinti is célozhatsz, bár Magyarországon még minimális adat áll rendelkezésre.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra