Youtube hirdetések

Melyik a hatékonyabb: TV vagy YouTube hirdetés?

A YouTube-on a videóhirdetések ereje több tényezőben rejlik. Ezek közül a legfontosabb talán a célozhatósága, vagyis kifejezetten azon felhasználók számára tudjuk megjeleníteni a hirdetésünket, akik korábbi szokásaik, tevékenységeik és más adatok alapján érdeklődnek a miénkhez hasonló termék, szolgáltatás iránt. Ez teszi hatékonnyá, így szakértő menedzsment mellett nem fordulhat elő, hogy irreleváns felhasználóhoz jusson el hirdetésünk. Ugye milyen bosszantó, amikor férfiként a női változó kor hatásait csökkentő szerről kell tájékozódnunk, mert ránk kényszeríti a rendszer?! – csak hogy egy példát említsünk…

A TV-vel szemben, ami még fontos, hogy a YouTube-on állandóan csúcsidő van. Mindig, minden felhasználónak akkor van csúcsidő, amikor ő oda ül a számítógéphez, ráadásul ezen a csatornán még mindig 1% alatti a reklámtartalom, ellenben a kereskedelmi TV-csatornák megszokott 20%-ával. Véleményünk szerint most még kifejezetten megéri hirdetni, hiszen nem telített a csatorna, nincs akkora reklámzaj, amire immunisak lennének a felhasználók.

Kiknek ajánlott?

Azoknak a hirdető vállalkozásoknak, akik elsősorban márkaépítésben gondolkoznak és szeretnék ismertebbé tenni magukat és ezzel együtt igyekeznek növelni a vevőik/ügyfelek lojalitását. Persze vannak már olyan megoldások a vásárlások ösztönzését szolgálják, erről szívesen tájékoztatunk egy személyes konzultáció alkalmával. Fontos információ lehet, hogyha magyar piacon történő hirdetésen gondolkozunk, akkor azzal kell számolni, hogy havi 1.000 Euró költéstől lesz hatékony a rendszer, a videó hosszát pedig érdemes 30 másodpercben meghatározni.

A legfőbb érv a YouTube hirdetés mellett nem más, mint az ára. A jelenlegi szabályok szerint akkor kell fizetnünk, ha egy felhasználó végig nézte a hirdetést, vagy legalább 30 másodpercet megnézett belőle. Tehát az ideális videó hossza 30 másodperc, (ennél hosszabbat a felhasználók sem tolerálnak) és csak akkor kell fizetni általában 2-4 forintot!, ha egy reklámfogyasztó végig nézte a hirdetést.

Legutóbbi (kisebb) kampányunk esetében egy hónapban (2018. januárban) 706.500 esetben indult el a hirdetés, abból 471.137 felhasználó végig nézte, azaz teljes mértekben érdekelte őt – hála a kiváló célzásnak illetve az érdekes videónak – és mindez a megrendelőnknek 262.065 Ft-ba került csupán, vagyis 0,56 Ft/View áron eljutott a tényleges célpiacához. Ezt a TV nem tudja produkálni, ezekkel számokkal nehéz  versenyezni.

Kérj ajánlatot kampánykezelésre

  • Az általunk kezelt havi min. hirdetési költés 200.000 Ft/platform (AdWords, Facebook stb.)
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.