AdWords-béta esettanulmány | SCM kampány

Konverziónövelés a költségek csökkentése mellett AdWords Béta használatával
2015 november
Google AdWords béta esettanulmány - SCM kampány

Egyik pénzügyi szektorban tevékenykedő ügyfelünknek annak rendje és módja szerint futtattunk alap Keresési kampányokat, amelyekben a meghirdetett termékhez kapcsolódó, de kevésbé releváns kulcsszavakra is hirdettünk. Konverzióként a visszahívás kérést mérjük.
Az egyik Keresési kampányban 2 ilyen hirdetéscsoportot is készítettünk. Ezen hirdetéscsoportok átkattintási aránya 3% és 2% alatti, és a kattintási költségek relatíve magasak. A konverziós eredményekkel pedig egyáltalán nem voltunk megelégedve.
Az egyik vizsgált hirdetéscsoport esetén átlagosan 12.119 Ft-ba került egy konverzió (02 : 04 -es hcs), míg a másik hirdetéscsoport (02 : 02) 36.000 Ft elköltése után sem eredményezett konverziót.

Ezzel párhuzamosan elindítottunk egy új típusú kampányt, amely az AdWords Béta eszközei között szerepel.
Az ilyen (új) lehetőségekenek az aktiválását mi tudjuk kérni a Google-től szerződött ügyfeleink AdWords fiókjában.
A hirdetés szövegek és a kulcsszavak teljesen megegyeznek a Keresési kampányban használtakkal, mindössze a célzás módszerében van különbség.

Google AdWords béta esettanulmány - SCM kampány

Ugyanabban a vizsgált időszakban a béta célzást használó 15 : 04-es hirdetéscsoport 47%-kal kevesebbért hozott konverziókat, vagyis 12.119 Ft helyett 6.416 Ft-ba kerül immár a konverzió, valamint a konverziók számát is jelentősen növelni tudtuk, 17-ről 70-re.
A másik hirdetéscsoportunkra a Keresési hálózaton meglehetősen kevés kattintás érkezett (felső kép, 02 : 02) úgy, hogy átlagosan a 2. pozícióban jelentek meg a hirdetések, ráadásul konverziót sem realizáltunk. Ellenben a Bétában futó hirdetéscsoportnál (15 : 02) több ezer kattintást és közel 1%-os konverziós arányt tudtunk elérni, bőven a megálmodott konverziós költség alatt!
Az elért eredményre büszkék vagyunk, de nem tudtuk volna megoldani ekkora volumenben és ilyen áron az ügyfélszerzést, ha nem használunk bétákat. Ha szeretnéd , hogy nálad is fussanak béták, akkor légy az ügyfelünk mihamarabb! :)