Google Ads jelentés készítése

A tartalom, amit mindenki lát

Ha emailben kaptál jelszót, azt itt használhatod:

Kérjük válaszd ki a hirdetői fiókot (ha több van) és a kívánt dátumtartományt!

Elfelejtett jelszó

A jelentés magyarázatai

Kattintások
A kattintás az, amikor egy felhasználó kattintás útján reagál a hirdetésére, amellyel általában azt a szándékot fejezik ki, hogy fel szeretné keresni a webét, és további információt szeretne arról, amit Ön kínál.

Megjelenítés
Hány alkalommal jelent meg a hirdetés.

Megtekintés
A megtekintés akkor kerül beszámításra, ha a néző legalább 30 másodpercet megnézett a videóból (vagy végignézte, amennyiben a videó 30 másodpercnél rövidebb), illetve ha valamilyen interakcióba bocsátkozott a videóval – attól függően, hogy melyik következik be előbb.

Átkattintási arány (CTR)
Az átkattintási arány a hirdetéseire érkező kattintások számának és a hirdetések megjelenítéseinek a hányadosa.

Megtekintési arány
A Megtekintési arány mutató azt fejezi ki, hogy az emberek hány százaléka tekintette meg a videót azután, hogy először meglátta a videó indexképét. Kiszámításához a hirdetés megtekintéseinek számát elosztjuk a megjelenítések számával, melybe beleszámítanak a videofelfedezési hirdetések indexkép-megjelenítései is.

Átl. kattintási költség (CPC)
Az átl. kattintási költség az az átlagos összeg, amelyet az Ön hirdetésén történő kattintás után fizetnie kellett.

Átlagos megtekintési költség
Az Átlagos megtekintési költség (átlagos CPV) a videohirdetés egyes megtekintéseiért fizetett átlagos költséget jelenti. Az átlagos CPV a hirdetés összes megtekintésére vonatkozó összköltségnek és a megtekintések számának a hányadosa.

Konverziók
A konverzió az üzleti cél teljesülését jelenti. Webshop esetében vásárlás, szolgáltatónál ajánlatkérés lehet, vagy bármilyen olyan tevékenység, amelyet mérünk az oldalon, mert fontos üzleti értékkel bír. A konverziós oszlopba az a konverzió tartozik, amely egy Google Ads hirdetésre való kattintást követő 30 napon belül történik.

Költség/konverzió
Egy konverzióra jutó költség. A konverziókba beleszámítanak az eszközökön keresztüli konverziók is, ilyen például, hogyha mobilon kattint a hirdetésre a felhasználó, majd egy asztali számítógépen megrendeli.

Konverziós arány
Az összes konverzió és az összes olyan interakció (például hirdetésekre leadott kattintások) hányadosa, amely konverziókhoz vezethet.

Konverziós érték
Konverziós értékről általában webáruházak esetében beszélhetünk. Ez nem más, mint a megrendelések értéke

Konverziós érték/ költség
A Konv. érték/költség a befektetésarányos megtérülést méri. Ez a konverziós érték (rendelési érték) és az összes hirdetési interakció teljes költségének hányadosa.

Kattintás nélküli konv.
Kattintás nélküli konverzió akkor történik, ha egy felhasználó konvertálás előtt megtekint egy hirdetést, de nem kattint rá – azaz más forrásból megy fel a weboldalra (pl.: beírja a webcímet a böngészőbe) és úgy konvertál, hogy nem kattintott korábban hirdetésre.

Elvesztett megjelenítési arány
A hirdetések alacsony napi költségkerete miatt a Keresési vagy Display Hálózaton elmaradt megjelenítéseinek a százalékos aránya