UTM paraméterezés

Mi az UTM paraméterezés?

Az UTM paraméterezést (vagy URL címkézést) a marketing kampányok eredményességének mérése érdekében használjuk. A Google Analytics komplett kampánykövetést tesz lehetővé ezek alkalmazásával, mert segítségükkel pontos adatokat lehet kapni arról, hogy milyen csatornából, forrásból vagy éppen kampányból érkeznek a látogatók az oldalunkra.

Hogyan működik az URL UTM paraméterezése?

Az URL paraméterezés UTM címkék (más néven UTM tagek) segítségével történik. Az UTM címke az általunk megadott URL-t kiegészítő paraméter vagy paraméter sorozat. Ezekbe a paraméterekbe olyan plusz információkat tudunk tenni, amit később az Analytics segítségével elemezni tudunk. Ilyen információ lehet például az, hogy a látogató egy banner kampányunkból, a hírlevelünkből vagy egy Facebook csoportban megosztott posztból érkezett-e a weboldalunkra.

További tudnivalók az UTM paraméterezésről:

  • Az egyes hirdetésekben megadott landoló oldal URL paraméterezéséhez segítséget nyújt a Google ingyenes URL készítője.
  • Minden különböző hirdetés elhelyezéshez érdemes külön paraméterezett URL-t készíteni.
  • A Google AdWords hirdetéseket nem szükséges paraméterezni, amennyiben az AdWords és Analytics fiók megfelelően össze van kötve, valamint az automatikus címkézés aktiválva van az AdWords fiókban.
  • A paraméterezett linkekről érkező látogatások statisztikája a Google Analytics / Ügyfélszerzés / Kampányok jelentésében követhető.

Példa az alkalmazásra:

Amikor Facebookon hirdetünk és Analyticsben elkülönülten szeretnénk látni a fizetett hirdetés eredményeit az organikusan elért eredményektől, akkor a következőképpen érdemes paraméterezni az URL-ünket.

https://ppcmedia.hu/adwords-allas/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=adwords-kampanymenedzser

A kampány forrásához (source) a webhelyt, domaint vagy platformot add meg, a médiahoz (medium) a hirdetés típusát (banner, link, cpc), a kampány nevénél (campaign) értelemszerűen a kampány elnevezését használd.

Ha tovább szeretnéd finomítani a paraméterezést, akkor a hirdetés tartalom (content) részben add meg, hogy mit tartalmaz a kép vagy szöveg, amit a hirdetésben használsz vagy bármilyen jellemzőt megadhatsz, ami alapján beazonosítod, hogy melyik hirdetésről van szó.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra