Remarketing

Mi az a remarketing? Hogyan működik, és hogyan használhatod sikeresen?

A remarketing olyan hirdetési megoldás, amelynek köszönhetően újra elérhetjük azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldalunkon.

Hogyan működik?

Mérőkódokat kell elhelyezni az oldalakba, amiket ha megtekint a látogató, akkor meg lesz címkézve, és ha legközelebb netezik ugyanabban a böngészőben vagy ugyanazzal a felhasználói fiókkal belépve, akkor számára megjeleníthetünk remarketing hirdetést. A remarketing működéséhez szükségünk van remarketing listákra.

A remarketinglista tulajdonképpen olyan cookie-gyűjtemény, amely felsorolja azokat az embereket, akik már meglátogatták a webhelyet. A remarketing lista készítése többféleképpen is végbe mehet.

  • Google Analyticsben (amennyiben Universal Analytics kódot használsz) bekapcsolod a Hirdetői funkciók aktiválását, valamint összekötöd az Analytics és AdWords fiókodat, akkor automatikusan létrejön egy lista az összes látogatóra. Ez a remarketing lista csak a Display hálózaton történő hirdetésre alkalmas.
  • Google AdWordsben létrehozott Remarketing címkét helyezünk el a webhely minden oldalába, majd erre a listára célozva létrehozhatunk Keresési és Display kampányokat.
  • Már Facebookon is készíthetünk Remarketing kampányt, ehhez a Facebook remarketing címkéjét is el kell helyeznünk minden oldalban.

A remarketing listákat URL alapján definiálhatjuk, a listákkal halmazműveleteket végezhetünk, vagyis összeadhatóak és egymásból kivonhatóak.

Hogyan használd sikeresen a remarketinget? Milyen megoldásokat alkalmazhatunk?

  • Visszacsalogahatjuk azon látogatóinkat akár valamilyen kedvezménnyel, akik nem konvertáltak az oldalunkon.
  • Amelyik termék/szolgáltatás iránt érdeklődött a látogató, azzal kapcsolatos hirdetés jelenítünk meg neki.
  • Upsell és cross-sell technikákat is bevethetünk. Keresztértékesítés céllal visszahívhatjuk azokat a látogatókat, akik például korábban vásároltak náluk telefont, a remarketing hirdetésben kínálhatunk neki tokot vagy más kiegészítőt.
  • A remarketing listán szereplő emberekhez hasonló közösségnek is hirdethetünk, azaz olyanoknak, akik hasonló demográfiai és érdeklődési körrel rendelkeznek, mint a weboldalad látogatói.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra