CPC – Cost per Click

Mi az a CPC?

A CPC a Cost per Click rövidített alakja, ami magyarul kattintásonkénti költséget jelent. Az AdWords rendszerében lehetőség van kattintás alapon fizetni a hirdetésekért, vagyis a hirdetőnek csak akkor kerül felszámításra egy bizonyos összeg a hirdetéséért, ha arra rákattintanak. Sőt, a hirdető meghatározhatja a maximum értéket, amennyit egy kattintásért hajlandó fizetni, így a hirdetési kampányok biztonságosak és tervezhetőek.

(A CPC-t gyakran nevezik PPC-nek is, ami az angol Pey per Click elnevezés rövidítése, és amely ügynökségünk névadó mozaikszava. :) )

A CPC összeg meghatározása

A hirdető az AdWords felületén meghatározhat egy maximális kattintási költséget, amelyet hajlandó kifizetni egy átkattintásért. Azonban a kattintás tényleges ára sok esetben nem fog annyiba kerülni, mint a megadott maximális CPC összeg.

A kattintás árát az AdWords minden alkalommal egy aukciós rendszerben számolja ki, ahol a hirdetők egymással versenyeznek a limitált számú hirdetési helyért. A Google nem csupán a licitek nagyságát, hanem a hirdetések hatékonyságát is figyelembe veszi és ezek alapján rangsorolja a hirdetéseket a versenyben. A rangsorolás az alábbi képlet szerint zajlik:

A hirdetés rangja = CPC licit x Minőségi pontszám

Dióhéjban a kattintás végleges árát a legközelebbi versenytárs hirdetési rangjából és a minőségi mutatónk értékéből kalkulálja a rendszer.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra