CPA – Cost per Acquisition

Mi a CPA?

A CPA a Cost per Acquisition vagy Cost per Action meghatározás rövidítése, amely konverziónkénti költséget jelent.

A CPA egy olyan online hirdetési árazási modell, ahol a hirdető a konverzió, vagyis a hirdetés meghatározott céljának (például vásárlás, hírlevél feliratkozás, regisztráció) teljesülése után fizet.

Hogyan működik a CPA ajánlattétel az AdWords esetén?

A CPA ajánlattételi stratégia használatának feltétele, hogy a webhelyen megfelelően integrálva legyen az AdWords konverziókövető kód. Továbbá a Google ajánlása szerint legalább 15 konverzióval kell rendelkezni az elmúlt 30 napban, azonban a gyakorlatban az tapasztalható, hogy minimum 100 konverziónál működik megbízhatóan ez az ajánlattételi stratégia. Minél több adat áll a gépi tanulási algoritmusok rendelkezésére, annál jobban képes optimalizálni a rendszer a konverziós költséget.

AdWordsben a CPA ajánlattételi stratégia használatával a hirdető minden kattintásért fizet, de az AdWords az ajánlatot úgy állítja be, hogy a hirdető által megadott CPA értéken a lehető legtöbb konverziót igyekszik megszerezni.

Hogyan számítjuk ki a CPA-t?

CPA = Költség/Konverziók száma

Példa a CPA meghatározásához

Tegyük fel elköltöttünk 200.000 Ft-ot egyik hónapban AdWordsben, amely 80 online megrendelést eredményezett, akkor a konverziós költségünk (ügyfélszerzés költsége) 2.500 Ft lesz.

Vissza a fogalomtárba | Vissza a főoldalra