A trükkös konverziókövetés profiknak

Szerző: Somlóvári Attila | Google Ads Blog

Az AdWords használatakor ideális esetben lehetőségünk van a konverzió mérésére. Ez lehet egy feliratkozás, ajánlatkérés, vagy akár webáruházban történő vásárlás is. Utóbbi esetben mindenképpen ajánlott a konverziókövetés integrálása a weboldalunkba, hiszen ennek az eszköznek köszönhetően tudjuk azt, hogy kulcsszavaink, hirdetéseink közül melyek azok, amelyek valójában ösztönzik az értékesítésünket.

Miután beillesztettük az oldalunk „ThankYou” oldalába a követőkódot, új oszlopok megjelenítésére van lehetőségünk az Adwordsben. Ezek a konverziókövetéshez kapcsolódó oszlopoknak alapvetően 2 fajtáját tudjuk beállítani, attól függően, hogy számunkra mely nyújt hasznos és pontos információt.

Konverzió – Kattintásonként egy: ezt akkor érdemes választanunk, ha olyan konverziót követünk, ahol a többszörös konvertálásnak nincs értelme. Ilyen lehet például, egy ajánlatkérés, vagy egy hírlevélre való feliratkozás, hiszen annak nincs hozzáadott értéka, ha egy lelkes olvasónk háromszor feliratkozik a hírlevelünkre.

Konverzió – Kattintásonként több: ez a beállítás kifejezetten ajánlott webshopok esetében, ahol egy felhasználó egy számítógépről akár több megrendelést is végrehajthat, így valós értéke van a többszöri konvertálásnak.

A konverziókövető kód generálásakor lehetőségünk van a vásárlás értékének megadására. Ezzel gyakorlatilag azt mondjuk, hogy a vásárlás nekünk (például) 1000Ft-ot hoz, és ebben az esetben „Teljes konv. érték” oszlop beállításakor látjuk, hogy hány Forintot hozott nekünk egy adott kampány/hirdetéscsoport/kulcsszó vagy hirdetés. Ez a megoldás szép és jó, de mi van akkor, ha mi nem 1000ft-ot keresünk minden egyes terméken? Ebben az esetben ez a beállítás számunkra hasztalan, hiszen falsh eredményt mutatna, de!

Van rá megoldás!

Ha a konverziókövető kódban elhelyezett általunk megadott értéket megkeressük és a helyére a vásárlási végösszeget adjuk vissza, akkor az AdWordsben is a valós vásárlási eredményt látjuk. Miért jó ez?

Így nem fordulhat elő velünk, hogy esetleg rosszul optimalizálunk csak a konverziók számára hagyatkozva, mivel könnyen előfordulhat, hogy 10 konverziót hozó kulcsszó konverziós értéke töredéke annak, ami  nekünk megéri, vagy kielégítő, míg egy másik 1-2 konverziót hozó kulcsszó konverziós értéke sokszorosa a ráfordított összegnek.

Sőt!

Ha a webáruházunkban fel vannak töltve a termékek beszerzési árai, akkor a teljes eladási árból kivonhatjuk a teljes beszerzési árat és ezt feltöltve egyből láthatjuk az AdWordsben a megtérülést is. Ennek a megoldásnak köszönhetően pillanatok alatt számolható a megtérülési ráta (ROI) is, és valós értékkel tudunk optimalizálni.

Búcsúzóul egy kép, hogy mely három értékről van szó, amit keresnünk és változtatnunk kell a konverziókövető kódban:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük